Sekrety restauratora

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Częstym grzechem restauratorów jest oszczędzanie na jakości produktów. Czy w tym zakresie jest miejsce na kompromisy?
Oszczędzanie na produktach jest nieopłacalne dla restauracji, ponieważ odbija się na jakości oferowanych potraw, a tym samym na zadowoleniu klientów.  Niski food cost (czyli relacja ceny zakupu składników do ceny potraw – przyp.red.)  jest korzystny finansowo, ale można go osiągnąć poprzez negocjacje cenowe z dostawcami. W sieci Pizza Dominium, w której znajduje się ponad 70 restauracji zarówno franczyzobiorcy, jak i lokale własne obniżają koszty produkcji dzięki korzyści skali, która umożliwia atrakcyjne warunki współpracy z dostawcami. Jednocześnie obowiązuje centralny system dostaw, co zwiększa efektywność logistyki.

Jak często w lokalu gastronomicznym należy zmieniać ofertę? Czy w ogóle klienci tego oczekują?
Karta menu w Dominium Pizza jest często zmieniana, uwzględniając preferencje i oczekiwania klientów. Jest to ważne zarówno pod kątem satysfakcji klienta, jak i zyskowności lokalu, ponieważ na bieżąco weryfikujemy sprzedaż poszczególnych pozycji i na tej podstawie moderujemy pozycje w karcie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadzamy nowe pozycje w menu czy produkty sezonowe.

Czy głośne otwarcia służą restauracji, czy raczej należy zaczynać po cichu i pracować nad tym, by zyskać rozgłos?
Głośne otwarcia jak najbardziej służą restauracji, ponieważ ściągają klientów zainteresowanych nowym miejscem w swojej okolicy. Na otwarcie lokalu przygotowujemy specjalne oferty, by zachęcić klientów, a także intensywną kampanię marketingową. Dzięki tym działaniom każda z naszych restauracji cieszy się ogromnym powodzeniem wśród klientów.

Jakim kapitałem powinien dysponować franczyzobiorca Pizza Dominium na starcie i po jakim czasie inwestycja może się zwrócić?
Całkowita kwota inwestycji to min. 250 tys. zł w zależności od wielkości lokalu oraz stopnia dostosowania go do wymogów gastronomii. Szybkość zwrotu inwestycji jest zależna od wielu czynników m.in. lokalizacji czy zaangażowania franczyzobiorcy. Restauracje Dominium Pizza są rentowne już w pierwszym miesiącu od otwarcia, więc franczyzobiorcy nie muszą posiadać żadnej rezerwy finansowej. 

Rozmawiał Grzegorz Morawski

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €