W Mydlarni pachnie zyskiem

Lena Bałut pracowała w sklepie Mydlarnia u Franciszka jako ekspedientka. Trzy lata temu postanowiła zaryzykować i otworzyła własny sklep marki. Dziś ma ich już cztery.
– Wielu franczyzobiorców Mydlarni u Franciszka prowadzi po 3-4 sklepy naszej sieci. Z myślą o nich stworzyliśmy system informatyczny B2B, do zarządzania wieloma punktami – mówi Leszek Krzanowski, specjalista ds. rozwoju franczyzowego sieci Mydlarnia u Franciszka. – Siedząc w domu, można śledzić, co dzieje się w poszczególnych sklepach: ile wydano paragonów, jakie artykuły się sprzedały. To bardzo ułatwia zarządzanie biznesem.
Z pracownicy – pracodawca
Lena Bałut ma cztery sklepy z logo Mydlarnia u Franciszka: w Limanowej, Gorlicach, Jaśle i Jeleniej Górze.
– Przez kilka lat pracowałam jako ekspedientka, w sklepie w Krakowie. Mogłam w praktyce zobaczyć, jak taka placówka funkcjonuje, jacy klienci przychodzą, znałam asortyment i orientowałam się, czy prowadzenie takiego sklepu się opłaca – przyznaje franczyzobiorczyni. – To był akurat moment, gdy miesięcznie otwierało się po 4-6 sklepów marki. Chciałam się rozwijać, więc postanowiłam zainwestować.
Ponad trzy lata temu otworzyła sklep w Limanowej. Inwestycja okazała się trafiona. Po siedmiu miesiącach Lena Bałut otworzyła kolejną Mydlarnię, później dwie następne (ostatnią w maju tego roku).
– Przez pierwsze tygodnie funkcjonowania sklepu nie zatrudniam pracowników, ale sama zajmuję się sprzedażą. To pozwala zorientować się, jacy klienci przychodzą, czego szukają. Dopiero później przeprowadzam rekrutację. W każdym sklepie staram się być przynajmniej raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie. Dzięki platformie B2B widzę na bieżącą, co się dzieje w sklepach, jestem w ciągłym kontakcie z personelem. Sama też staję za ladą. Pracownicy muszą wiedzieć, że od nich nie wymagam więcej, niż sama od siebie.
Licencja za złotówkę
Pierwszy sklep franczyzowy pod szyldem Mydlarnia u Franciszka powstał w 2009 roku. Dziś jest ich już 108, oprócz tego funkcjonuje 16 sklepów własnych. Sieć należy do firmy Lorient, która jest producentem i importerem naturalnych kosmetyków. W Mydlarniach można kupić. m.in. mydła z olejów roślinnych, także na wagę, kremy, szampony, odżywki itp. Na inwestycję we własny salon z kosmetykami trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł. Jak zapewnia licencjodawca, jest to kwota wystarczająca na urządzenie sklepu i jego zatowarowanie. Za przystąpienie do sieci płaci się złotówkę. Franczyzodawca nie pobiera miesięcznych opłat franczyzowych, opłata marketingowa wynosi 235 zł netto, 35 zł miesięcznie trzeba zapłacić za korzystanie z platformy B2B (przy otwarciu kolejnego sklepu opłata wynosi 10 zł). Sieć zapewnia bezpłatne szkolenia z zakresu wiedzy o produktach i technik sprzedaży.
– Szkolimy franczyzobiorców, sprzedawców, ale także kierowników i menedżerów sklepów – dodaje Leszek Krzanowski.
Zatowarowanie odbywa się w miarę potrzeb, zamówienia, składane są przez internet i realizowane w ciągu 24 godzin. W przypadku, gdy ten sam franczyzobiorca otwiera kolejny sklep w sieci, na pierwsze zatowarowanie dostaje 30-dniowy termin płatności.
Licencjodawca twierdzi, że sklep powinien zacząć zarabiać na pokrycie bieżących kosztów stałych już w drugim miesiącu działalności. Szacowany okres zwrotu całej inwestycji to 6-7 miesięcy. Łatwo więc policzyć, że w tej sytuacji miesięcznie sklep powinien przynieść przynajmniej 7 tys. zł dochodu.
W tym roku otwarto siedem nowych franczyzowych Mydlarni. Na trzy kolejne są już podpisane umowy najmu.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej