Szalony muzyk, zdeterminowany biznesmen
Gdy Jacek Muszyński odkrył knajpę z wyśmienitymi makaronami, postanowił otworzyć taką samą. Dopiął swego, mimo że jej właściciel nie planował rozwoju poprzez franczyzę.
Jacek Muszyński od 20 lat jest obecny na scenie muzycznej. Zespół B-qll, którego jest członkiem koncertuje na całym świecie. Najpopularniejszy teledysk grupy ma prawie 4 miliony wyświetleń na serwisie Youtube. Mimo wielu obowiązków Jacek Muszyński zdecydowałam się na inwestycję w knajpę z makaronami.
– To było marzenie moje i żony od dawna. Nawet kilka razy w tygodniu jeździliśmy do Makkaronów, które znajdują się na warszawskim Powiślu. Podobał się nam się klimat tego lokalu, bardzo smakowało jedzenie. Stwierdziliśmy, że zamiast tracić czas na dojazdy, otworzymy własny lokal w podwarszawskich Łomiankach – opowiada Jacek Muszyński.
Miłość do gotowania i dobrej włoskiej kuchni sprawiła, że państwo Muszyńscy zdecydowali się na otwarcie własnego biznesu.
– Na decyzję o podpisaniu umowy franczyzowej złożyło się kilka czynników. Po pierwsze, wyuczony zawód żony, jest ona kucharką, i podzielana przez nas oboje miłość do jedzenia. W moim przypadku dużą rolę odegrał fakt, że lubię kontakt z ludźmi, a własna knajpa umożliwia prowadzenie wielu ciekawych rozmów z klientami – stwierdza pierwszy franczyzobiorca Makkaron Pasta Bar.
Sami złożyli franczyzodawcy propozycję współpracy. Ten nie poszukiwał franczyzobiorców, ale ostatecznie zgodził się podzielić się z nimi swoim przepisem na udany biznes.
– Od właścicieli Makkaronów otrzymaliśmy duże wsparcie. Zaczęło się od pomocy w pozyskaniu odpowiedniego lokalu, który teraz wynajmujemy. Później wsparli nas w aranżacji wnętrza, kupnie wyposażenia. Lokal jest urządzony według standardu pierwszego lokalu i był to wymóg franczyzodawcy. Sprzęt do kuchni mogliśmy wybrać sami. Otrzymaliśmy również zestaw gotowych przepisów na sosy do makaronów i desery z karty Makkaron Cafe. Na stronie Makkaronów właściciel umieścił również informacje o łomiankowskim lokalu, by wesprzeć nas w działaniach marketingowych – opowiada Jacek Muszyński.
Warunki współpracy z franczyzodawcą ustalane są indywidualnie. Koszt wyposażenia kuchni i lokalu to około 40 tys. zł, a wymagana powierzchnia lokalu to minimum 30 m2. Nie może być ciasno, ale musi być przytulnie. Na wyposażenie wnętrza składa się kilka stolików, wyspa z hokerami oraz otwarta kuchnia. Dania przygotowywane są w gotowych półproduktów. Danie komponuje klient łącząc wybrany rodzaj makaronu z sosami i dodatkami.
– Serwujemy 10 rodzajów makaronów, 10 różnych sosów i dodatki takie jak parmezan, świeże warzywa, sałaty, oliwki. Można z nich skomponować wiele ciekawych dań w zależności od preferencji klienta. Sam stołuje się w Makkronach. Trudno, żeby było inaczej, bo jestem tam praktycznie codziennie. Moim ulubionym jest sos pomidorowy. Ciekawe w smaku jest też pesto z suszonych pomidorów czy pietruszki – mówi Muszyński
Kontakt z dostawcami zapewnia franczyzodawca, dzięki czemu partner oszczędza czas na poszukiwanie wysokiej jakości składników. W lokalu można skosztować też ciast domowej roboty. W knajpie gotuje żona Jacka Muszyńskiego.
–Ten lokal to spełnienie też jej marzeń. Żona jest zawodową kucharką. Wstajemy rano, jedziemy do knajpy. Ona przygotowuje sosy, gotuje makarony, które później są tylko podgrzewane w wodzie, piecze ciasta i robi koktajle. Bez niej ten biznes nie prosperowałby tak dobrze, bo ja nie nauczyłem się jeszcze sztuki gotowania. Mam jednak taki zamiar, aby w przyszłości móc ją wesprzeć w kuchni – stwierdza.
Lokal funkcjonuje w podwarszawskim Łomiankach od marca bieżącego roku. Właściciele już myślą o otwarciu kolejnego.
– Na początku zaskoczyła mnie ilość pracy przy prowadzeniu własnego biznesu. Dodatkowo w weekendy, a czasami nawet w ciągu tygodnia, koncertuję z zespołem. Muszę znaleźć również czas dla czwórki dzieci. Mimo to myślimy z żoną o otwarciu kolejnego lokalu. Być można będą to Makkarony w innej lokalizacji, ale to dopiero pieśń przyszłości – mówi Jacek Muszyński.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


