Krawiec, który został biznesmenem

Piotr Roguski zajmował się szyciem kostiumów teatralnych a później prowadził firmę sprzątającą. W końcu postanowił zostać restauratorem. Od niedawna jest franczyzobiorcą sieci Western Chicken.
Z wykształcenia jest krawcem. I to nie byle jakim. Piotr Roguski na początku swojej zawodowej drogi szył kostiumy dla aktorów Teatru Powszechnego.
– Ale urodziły się dzieci, trzeba było zarobić na rodzinę, a w kulturze zarobki niestety nie są zbyt wysokie – opowiada.
Postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i założył firmę sprzątającą.
– Przez kilka lat działała dobrze, ale przyszedł kryzys, a z nim cięcia i oszczędności. Zacząłem tracić zleceniodawców – relacjonuje Piotr Roguski. – Nie mogłem sobie jednak pozwolić na bycie bezrobotnym.
Na pomysł przyłączenie się do sieci franczyzowej wpadł przypadkiem.
– Przerzucając kanały telewizyjne zobaczyłem informację o targach franczyzy. Okazało się, że Biesiadowo, pizzerie, w których bardzo lubiłem już wówczas jadać, to także sieć franczyzowa. Pomyślałem, że wobec tego otworzę własny lokal – mówi Roguski.
Ostatecznie jednak wybrał nie włoską pizzę, ale kurczaka serwowanego w stylu kowbojskim. Firma Wojtex, właściciel marki Biesiadowo, ma w swoim pakiecie jeszcze trzy inne marki z rynku fast foodów. Wśród nich jest Western Chicken.
– Pojechałem z rodziną do Radomia, gdzie był najbliższy lokal tej sieci. Chciałem sam spróbować dań, zanim zdecyduję się podawać je innym ludziom – mówi Piotr Roguski.
Kurczak w panierce mu posmakował. W marcu otworzył restaurację w Wołominie, wspólnie z kolegą prowadzi też drugą w Kobyłce.
– To była duża inwestycja – nie ukrywa. 94-metrowy lokal w Wołominie wymagał gruntownego remontu, łącznie z wymiana instalacji elektrycznej. Wszystkie prace plus wyposażenie kosztowały w sumie 120 tys. zł.
– Wiem, że na zwrot kosztów inwestycji trzeba będzie poczekać. Tak to już jest w biznesie, że na początku się do niego dokłada. Teraz walczymy o klientów i o przyzwyczajenie ich do nowego lokalu – mówi franczyzobiorca.
Kurczak w sieci
Firma Wojtex przejęła Western Chicken w drugiej połowie 2014 roku. Wtedy w sieci funkcjonowało 13 lokali. Teraz działa 27, dwie kolejne umowy są finalizowane.
– Wprowadziliśmy opiekuna marki, który jest odpowiedzialny za powierzony mu koncept. Poszerzyliśmy gamę produktów. Wszystkim lokalom sieci nadaliśmy jednakowy charakter, jeśli chodzi o aranżację. Cechy wspólne to np. drewniane elementy wyposażenia wnętrza, kapelusze kowbojskie – wylicza Dominik Lewandowski, specjalista ds. PR i menedżer w firmie Wojtex.
W przypadku Western Chicken kwota inwestycji początkowej zależy od wielkości i stanu lokalu. Restauracje sieci mają od 40 do 200 m2 powierzchni. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na otwarcie lokalu 40-metrowego, to według szacunków franczyzodawcy musi być przygotowanym na wydatek co najmniej 30 tys. zł. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej ani marketingowej. Miesięcznie franczyzobiorca musi jednak płacić 800 zł za przynależność do sieci.
Zanim restauracja zacznie działać, franczyzobiorca przechodzi szkolenie w Centrum Szkoleniowym w Aleksandrowie Łódzkim. Uczy się tam... gotować, czyli przyrządzać wszystkie dania z menu. Drugie szkolenie odbywa się już właściwie w ogniu walki, bo szkoleniowcy przyjeżdżają do restauracji franczyzobiorcy w dniu jej otwarcia. Na miejscu podpowiadają, co należy usprawnić np. w obsłudze czy przyrządzaniu potraw. Licencjodawca ma też własną hurtownię, w której franczyzobiorcy mogą się zaopatrzyć w produkty spożywcze i niezbędny sprzęt w promocyjnych cenach.
Według zapewnień właściciela marki, na zwrot kosztów inwestycji franczyzobiorca Western Chicken nie będzie czekał dłużej niż pół roku.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej