Doświadczeni chcą franczyzy

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O ile na początku naszymi franczyzobiorcami zostawali w większości pionierzy lub wizjonerzy, osoby bez doświadczenia, np. byli pracownicy korporacji czy matki powracające do pracy po urlopach macierzyńskich, o tyle w ostatnim czasie przystępują do nas również właściciele biur nieruchomości funkcjonujących na rynku od kilku a nawet kilkudziesięciu lat – mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska.

Ostatnio pod skrzydła firmy weszły biura Audyt Nieruchomości z siedzibą k. Olsztyna, Gilis Nieruchomości z Milanówka oraz biuro nieruchomości Lebiedź Nieruchomości. Franczyzodawca pozostaje nadal otwarty na współpracę także z osobami bez doświadczenia w branży, które chcą prowadzić biznes w mniejszych miejscowościach. Biuro nieruchomości w małym mieście, według zapewnień centrali, również może dobrze prosperować. Jako przykład podaje agencję nieruchomości w podwarszawskim 20-tysięcznym Józefowie k. Otwocka.

Jeżeli biuro znajduje się i działa w lokalizacji, gdzie mieszkań jest jak na przysłowiowe lekarstwo, nie oznacza to, że będzie mu trudniej. W takim miejscu franczyzobiorca i jego agenci mogą skupić się z powodzeniem na sprzedaży gruntów – mówi  Ewa Zbrzeżna.

Więcej o lokalizacji i warunkach, które musi spełnić lokal na biuro nieruchomości marki Re/Max przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Lokal na biuro nieruchomości.

Zmiany w prawie

W styczniu ubiegłego roku weszła w życie ustawa znosząca obowiązek posiadania licencji przez pośredników w obrocie nieruchomościami. Eksperci ścierali się w opiniach, jak wpłynie ona na branżę nieruchomościową.

Nowa ustawa spowodowała wzrost konkurencji na rynku. Poprawiła się jakość obsługi klienta, właściciele biur nieruchomości wprowadzili nowe rozwiązania marketingowo-technologiczne. Anonimowe firmy czy agencje pracujące w oparciu o tzw. umowę otwartą, czyli umowę podpisywaną przez klienta z wieloma biurami nieruchomości naraz, nie mają szans na zapewnienie szerokiego wachlarza usług okołosprzedażowych wysokiej jakości. A tego właśnie oczekują klienci – mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska.

Re/Max działa w 97 krajach, posiada 6750 biur nieruchomości i współpracuje z ponad 100 tys. agentów nieruchomości. W Polsce jest 30 biur marki, w których pracuje ok. 100 agentów.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €