Sphinx w wersji XXL

Największy dotychczas warszawski lokal sieci otworzył swoje podwoje na Placu Bankowym. Rozmiar to nie jedyny wyróżnik.
Prężenie muskułów – tak chyba można określić ostatnie otwarcie popularnej sieci casual dining. Nowa aranżacja i ponad 530 m2 powierzchni, a przy tym prestiżowa lokalizacja przy Placu Bankowym w budynku Błękitnego Wieżowca. Właściciele konceptu przyznają, że placówka ma być wizytówką marki.
– Jesteśmy zadowoleni z efektów prac i ciekawych rozwiązań aranżacyjnych zastosowanych po raz pierwszy w tym miejscu. Nowoczesne wnętrza, wygodne kanapy, duże atrakcyjne przestrzenie, jak również doskonała lokalizacja to bez wątpienia atuty tej restauracji, które docenią również nasi klienci. W lokalu można z powodzeniem przeprowadzać spotkania biznesowe, spotkać się z przyjaciółmi i rodziną czy też pozwolić sobie na chwilę odpoczynku i przyjemności podczas smacznego śniadania, lunchu lub kolacji – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
To 15 restauracja pod szyldem Sphinksa w Warszawie i 93 w ogóle. W lokalu przewidziano 230 miejsc dla gości, a kolejnych 60 czeka w ogródku. W menu po raz pierwszy zagości piwo niepasteryzowane z tanków. Wśród nowości aranżacyjnych znalazły się m.in. wieloosobowe kanapy i dwuosobowe loże. Więcej o wystroju restauracji można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl w artykule Sphinx w nowym wydaniu.
Nowa restauracja będzie zarządzana w modelu operatorskim, który przypomina nieco system agencyjny znany z rynku handlowego i sieci takich, jak Żabka. W odróżnieniu od modelu franczyzowego, operator nie inwestuje własnego kapitału w uruchomienie restauracji, natomiast zarządza nią jako niezależny przedsiębiorca. Jego wynagrodzenie zależy do wyników finansowych osiąganych w lokalu. Całość kosztów związanych z uruchomieniem placówki pozostaje po stronie właściciela konceptu.
To właśnie w modelu operatorskim działa znaczna większość restauracji Sphinksa. W nim również planowane są kolejne otwarcia.
– Już w tej chwili mamy podpisane umowy najmu lokali w Kołobrzegu, Malborku, Wrocławiu, Krakowie i Lublinie. Ale w planach jest znacznie więcej otwarć. Liczymy, że w 2015 roku podpiszemy łącznie 18 umów – zapowiadał w lutym Sylwester Cacek, prezes Sfinksa.
Oprócz sieci Sphinx, spółka Sfinks Polska zarządza jeszcze dziewięcioma restauracjami Chłopskie Jadło oraz pięcioma marki Wook. Franczyzodawca jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Segment casual dining, czyli przystępnej cenowo kuchni serwowanej przez obsługę kelnerską, przeżywa w ostatnich latach czas rozkwitu. Jak wynika z badania Makro Cash & Carry Polska na talerzu 2015. Ponad połowa Polaków przeznacza na posiłek poza domem średnio od 10 do 25 zł. A właśnie w ten przedział cenowy celują restauracje casual dining.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...