Uparte małżeństwo

Jacek i Aneta Brylowie długo czekali, nim franczyzodawca zdecydował się ubić z nimi interes. Dziś obie strony są zadowolone.
Historia Jacka i Anety Bryl i ich współpracy z Telepizzą rozpoczęła się pięć lat temu.
– Któregoś dnia, będąc w trasie, chcieliśmy z żoną coś zjeść. Akurat zatrzymaliśmy się obok pizzerii należącej do Telepizzy. Postanowiliśmy więc zajrzeć i sprawdzić ofertę lokalu. Pizza była smaczna i od razu pomyśleliśmy o tym, żeby w Zduńskiej Woli otworzyć podobną placówkę – mówi Jacek Bryl.
Niestety, Zduńska Wola, gdzie mieszkali i chcieli prowadzić pizzerię, nie wpisywała się w ówczesną strategię rozwoju hiszpańskiej sieci pizzerii. Firma skoncentrowana była na działalności w dużych miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Małżeństwo kontynuowało więc swój dotychczasowy biznes – transport towarowy do 3,5 t.
Jak twierdzi franczyzobiorca, od jakiegoś już czasu myślał z żoną o przekwalifikowaniu się i o zamianie transportu na bardziej stacjonarną działalność. Szukali pomysłu na biznes i w ten sposób dowiedzieli się o koncepcie biznesowym Telepizzy.
Małżeństwo musiało poczekać jednak do 2014 roku, kiedy to Telepizza rozpoczęła eksapnsję w mniejszych miejscowościach. Jacek Bryl ponownie podjął rozmowy z przedstawicielami sieci, tym razem z pozytywnym efektem.
– Telepizza posiada restauracje w większości dużych miast. Obecnie koncentrujemy się na otwieraniu lokali w mniejszych miejscowościach, nawet już od 30 tys. mieszkańców. Tam w porównaniu z aglomeracjami wciąż jest niedosyt restauracji i barów w stosunku do potrzeb mieszkańców. Telepizza zamierza wykorzystać tę niszę. Zduńska Wola wpisuje się w politykę ekspansji sieci. Po dokładnej analizie potencjału rynku szybko zdecydowaliśmy się na współpracę z Jackiem i Anetą Brylami. Bardzo doceniamy również lojalność małżeństwa i fakt, że czekali na nas pięć lat – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland.
Proces związany z rekrutacją, poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji oraz otwarciem placówki trwał około pół roku – od maja do końca października 2014 roku. Lokal Jacka i Anety Brylów mieści się na osiedlu blisko centrum miasta, w budynku handlowo-usługowym. Zanim jednak dokonany został ostateczny wybór, małżeństwo miało na oku kilka lokalizacji. Telepizza zweryfikowała każdą z nich m.in. pod względem natężenia ruchu, konkurencji oraz kosztów najmu, który powinien być relatywny do obrotów.
– Obok naszego lokalu znajdują się sklepy oraz lokale usługowe, które dodatkowo generują ruch klientów. Nasza pizzeria mieści się na dużym osiedlu 200 metrów od centrum miasta. Dzięki czemu mamy dużo klientów zarówno w restauracji, jak i tych dla których usługa dostawy pizzy do domu jest wygodnym rozwiązaniem – mówi Jacek Bryl.
Pizzeria Telepizzy w Zduńskiej Woli ma około 100 m2. Personel liczy sześć osób. Zanim lokal rozpoczął swoją działalność, pranownicy i franczyzobiorcy odbyli cykl szkoleń zorganizowanych przez centralę Telepizzy w Warszawie. Zdobyta wiedza obejmowała wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem lokalu.
– Od franczyzobiorców wymagamy wszechstronnej wiedzy na temat biznesu, który prowadzą. Dzięki szkoleniom są oni nie tylko ekspertami w zarządzaniu biznesem i personelem, ale również w razie potrzeby potrafią przejąć obowiązki swoich pracowników – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland.
– W lokalu jesteśmy obecni praktycznie przez cały dzień, by móc sprawnie zarządzać oraz czuwać nad jakością przygotowywanych potraw oraz obsługą klientów. Pizzeria niedawno zaczęła funkcjonować, dlatego też potrzebujemy do pracy każdej pary rąk – mówi Jacek Bryl. Pizzeria otwarta jest przez siedem dni w tygodniu po kilkanaście godzin. Jedyne dni wolne w ciągu roku to niedziela wielkanocna oraz wigilia i pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia. W pozostałe dni pizzeria funkcjonuje od 10 do 23.
Koszt najmu lokalu jest relatywny do obecnych obrotów. Do tego należy doliczyć opłaty za prąd, gaz, zaopatrzenie oraz koszty zatrudnienia pracowników. Jak twierdzi Jacek Bryl, działalność spełnia założone oczekiwania i z miesiąca na miesiąc obroty placówki rosną.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej