Uparte małżeństwo
Jacek i Aneta Brylowie długo czekali, nim franczyzodawca zdecydował się ubić z nimi interes. Dziś obie strony są zadowolone.
Historia Jacka i Anety Bryl i ich współpracy z Telepizzą rozpoczęła się pięć lat temu.
– Któregoś dnia, będąc w trasie, chcieliśmy z żoną coś zjeść. Akurat zatrzymaliśmy się obok pizzerii należącej do Telepizzy. Postanowiliśmy więc zajrzeć i sprawdzić ofertę lokalu. Pizza była smaczna i od razu pomyśleliśmy o tym, żeby w Zduńskiej Woli otworzyć podobną placówkę – mówi Jacek Bryl.
Niestety, Zduńska Wola, gdzie mieszkali i chcieli prowadzić pizzerię, nie wpisywała się w ówczesną strategię rozwoju hiszpańskiej sieci pizzerii. Firma skoncentrowana była na działalności w dużych miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Małżeństwo kontynuowało więc swój dotychczasowy biznes – transport towarowy do 3,5 t.
Jak twierdzi franczyzobiorca, od jakiegoś już czasu myślał z żoną o przekwalifikowaniu się i o zamianie transportu na bardziej stacjonarną działalność. Szukali pomysłu na biznes i w ten sposób dowiedzieli się o koncepcie biznesowym Telepizzy.
Małżeństwo musiało poczekać jednak do 2014 roku, kiedy to Telepizza rozpoczęła eksapnsję w mniejszych miejscowościach. Jacek Bryl ponownie podjął rozmowy z przedstawicielami sieci, tym razem z pozytywnym efektem.
– Telepizza posiada restauracje w większości dużych miast. Obecnie koncentrujemy się na otwieraniu lokali w mniejszych miejscowościach, nawet już od 30 tys. mieszkańców. Tam w porównaniu z aglomeracjami wciąż jest niedosyt restauracji i barów w stosunku do potrzeb mieszkańców. Telepizza zamierza wykorzystać tę niszę. Zduńska Wola wpisuje się w politykę ekspansji sieci. Po dokładnej analizie potencjału rynku szybko zdecydowaliśmy się na współpracę z Jackiem i Anetą Brylami. Bardzo doceniamy również lojalność małżeństwa i fakt, że czekali na nas pięć lat – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland.
Proces związany z rekrutacją, poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji oraz otwarciem placówki trwał około pół roku – od maja do końca października 2014 roku. Lokal Jacka i Anety Brylów mieści się na osiedlu blisko centrum miasta, w budynku handlowo-usługowym. Zanim jednak dokonany został ostateczny wybór, małżeństwo miało na oku kilka lokalizacji. Telepizza zweryfikowała każdą z nich m.in. pod względem natężenia ruchu, konkurencji oraz kosztów najmu, który powinien być relatywny do obrotów.
– Obok naszego lokalu znajdują się sklepy oraz lokale usługowe, które dodatkowo generują ruch klientów. Nasza pizzeria mieści się na dużym osiedlu 200 metrów od centrum miasta. Dzięki czemu mamy dużo klientów zarówno w restauracji, jak i tych dla których usługa dostawy pizzy do domu jest wygodnym rozwiązaniem – mówi Jacek Bryl.
Pizzeria Telepizzy w Zduńskiej Woli ma około 100 m2. Personel liczy sześć osób. Zanim lokal rozpoczął swoją działalność, pranownicy i franczyzobiorcy odbyli cykl szkoleń zorganizowanych przez centralę Telepizzy w Warszawie. Zdobyta wiedza obejmowała wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem lokalu.
– Od franczyzobiorców wymagamy wszechstronnej wiedzy na temat biznesu, który prowadzą. Dzięki szkoleniom są oni nie tylko ekspertami w zarządzaniu biznesem i personelem, ale również w razie potrzeby potrafią przejąć obowiązki swoich pracowników – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland.
– W lokalu jesteśmy obecni praktycznie przez cały dzień, by móc sprawnie zarządzać oraz czuwać nad jakością przygotowywanych potraw oraz obsługą klientów. Pizzeria niedawno zaczęła funkcjonować, dlatego też potrzebujemy do pracy każdej pary rąk – mówi Jacek Bryl. Pizzeria otwarta jest przez siedem dni w tygodniu po kilkanaście godzin. Jedyne dni wolne w ciągu roku to niedziela wielkanocna oraz wigilia i pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia. W pozostałe dni pizzeria funkcjonuje od 10 do 23.
Koszt najmu lokalu jest relatywny do obecnych obrotów. Do tego należy doliczyć opłaty za prąd, gaz, zaopatrzenie oraz koszty zatrudnienia pracowników. Jak twierdzi Jacek Bryl, działalność spełnia założone oczekiwania i z miesiąca na miesiąc obroty placówki rosną.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

