Znamy szczegóły fuzji Aliora i Meritum!

Wojciech Sobieraj pisze do pracowników o roszadach organizacyjnych w banku. Czy na rynku wystarczy miejsca dla partnerów obu marek?
Fuzja Alior Banku i Meritum Banku została potwierdzona już pod koniec 2014 roku, ale dotychczas banki oszczędnie informowały o dalszych krokach integracji obu marek. Kilka dni temu Alior zapowiadał zwolnienia na dużą skalę, które miały wynikać z planowanych zmian w strukturze organizacyjnej. Portal Franchising.pl dotarł do szczegółów szykowanych roszad.
Porządek korporacyjny banku po fuzji ma się opierać na następujących pionach: prezesa zarządu, rozwoju, biznesu, finansów, ryzyka i operacji, IT oraz sprzedaży pośredniej. Ten ostatni jest szczególnie ważny z punktu widzenia franczyzobiorców, którzy zarówno w Alior Banku, jak i Meritum stanowili siłę napędową sieci placówek bankowych. W ramach pionu sprzedaży pośredniej wydzielono trzy departamenty: kredytów ratalnych, relacji z pośrednikami oraz sprzedaży alternatywnej. Właśnie w departamencie sprzedaży alternatywnej znajdą się m.in. zespół sieci placówek partnerskich oraz nowopowstały zespół rozwoju placówek partnerskich – oba dedykowane współpracy z franczyzobiorcami.
Zmieniona hierarchia rodzi szereg znaków zapytania. Szczególnie zagadkowe jest powołanie zespołu rozwoju placówek partnerskich. Do tej pory franczyzową częścią Aliora zarządzał dyrektor sieci placówek partnerskich. Był odpowiedzialny zarówno za rekrutację partnerów i otwarcia nowych placówek, jak i za wsparcie franczyzobiorców już działających w sieci. Powstaje zatem pytanie, po co w nowej strukturze jeszcze jedna komórka dedykowana franczyzie (na dodatek o bardzo zbliżonej nazwie). Nasuwa się skojarzenie, że być może zespół sieci placówek partnerskich skoncentruje się na obsłudze istniejących punktów, podczas gdy ten do spraw rozwoju – pozyskiwaniem nowych partnerów.
Pytań jest więcej. Znacznie istotniejszy, z punktu widzenia franczyzobiorców Aliora i Meritum, jest los placówek działających w swoim sąsiedztwie. Meritum liczy blisko 200 punktów, które w przeważającej większości należą do franczyzobiorców. Nie wiadomo, w ilu lokalizacjach pojawi się problem „dwóch Aliorów”, ale prawdopodobnie w takich przypadkach centrala będzie reagować w zdecydowany sposób. Niewykluczone, że część dotychczas prowadzonych lokali zostanie zamknięta, a franczyzobiorcy zostaną na lodzie. Być może właściciele likwidowanych punktów dostaną w zamian ofertę przejęcia istniejących placówek własnych Alior Banku?
Prośbę o rozwianie tych wątpliwości skierowaliśmy już do Alior Banku. Nasi informatorzy z banku twierdzą, ze jutro odbywa się wewnętrzne spotkanie, które ma wszystko wyjaśnić. Zatem ciąg dalszy nastąpi.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej