Redan ucieka z Rosji

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Kapitałowa Redan zapowiedziała, że będzie wycofywać się z rynków wschodnich, które do tej pory odgrywały w firmie znaczącą rolę. W 2013 roku sprzedaż na Ukrainie i w Rosji stanowiła 29 proc. całości przychodów. Rok 2014 firma zakończyła z 19 proc. udziałem sprzedaży na rynkach wschodnich, zaś ten rok ma być pod tym względem jeszcze skromniejszy. Zgodnie z zapowiedziami wiceprezesa spółki, Bogusza Kruszyńskiego, ich udział nie powinien przekroczyć 10 proc.

- Wzrosty sprzedaży, jakie zanotowaliśmy na rynku modowym w Polsce, zostały przesłonięte przez pogorszenie wyników z zagranicznej części modowej, co jest konsekwencją sytuacji na rynkach wschodnich i dewaluacji lokalnych walut. Wobec takiej sytuacji podjęliśmy decyzję o minimalizacji tej części biznesu i skoncentrowaniu się na rozwoju bezpieczniejszej działalności w Polsce – mówił podczas konferencji prasowej Bogusz Kruszyński. - Nie chcemy całkowicie opuścić rynków wschodnich, ponieważ liczymy na to, że sytuacja polityczna szybko się unormuje. Podejmujemy jednak działania mające na celu zminimalizowanie strat – dodał wiceprezes Grupy Redan.

Straty Grupy Redan na rynkach wschodnich były w ubiegłym roku poważne. Łódzka spółka zarobiła w ubiegłym roku za granicą zaledwie 0,3 mln zł podczas gdy rok wcześniej zagraniczne sklepy przyniosły Redanowi blisko 2 mln zł zysku. Dobrze wypada za to część modowa w Polsce, w której sprzedaż w 2014 roku wyniosła 228 mln zł i to właśnie tę gałąź firma zamierza w tym roku rozwijać. Najbardziej dochodową częścią spółki cały czas jest sieć dyskontowa TXM (TextilMarket), w której sprzedaż wyniosła blisko 276 mln zł.

Grupa zamierza kontynuować rozwój sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Do końca roku sieć ma się zwiększyć o kolejnych 20 punktów w najlepszych galeriach handlowych.
- Zamykamy nierentowne sklepy jednocześnie otwierając nowe w bardziej perspektywicznych lokalizacjach. Wszystkie nowo otwarte sklepy franczyzowe są przygotowywane zgodnie z nowym konceptem wizerunkowym, który generuje zdecydowanie wyższą sprzedaż – mówi Bogusz Kruszyński.

W tym roku Redan chce położyć większy nacisk na promocję marek modowych, a więc Top Secret, Troll i Drywash. Jesienią ruszy duża kampania promocyjna, a już wiosną marka Top Secret ma się częściej pojawiać w prasie branżowej.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €