Kto płaci za darmową kawę?
McDonald’s rozdaje kawę. W ten sposób promuje swoją śniadaniową ofertę, ale czyim kosztem?
McDonald’s Polska zorganizował już po raz czwarty promocję „Poczęstuj się poranną kawą”. Obowiązuje ona przez dwa tygodnie, do 15 marca. Dla klientów oznacza darmową kawę do godziny 10:30 w tygodniu i do 11 w weekendy. Można wybierać spośród trzech rodzajów przygotowanej Arabiki: białej, czarnej i cappuccino. Kawę można zamówić na wynos lub wypić ją na miejscu. Promocja obejmuje wszystkie lokale, a dodatkowo wspiera ją kampania reklamowa.
- W każdej z poprzednich edycji wydawaliśmy klientom po kilkaset tysięcy darmowych kaw. Promocja pomaga nam w popularyzacji śniadaniowej oferty, która obowiązuje w restauracjach w tych samych godzinach co promocja. Pokazujemy w ten sposób, że McDonald’s to nie tylko hamburger i frytki, ale także wysokiej jakości kawa. Lubią ją nawet najwięksi smakosze tego trunku – powiedział portalowi Franchising.pl Dominik Szulowski, rzecznik McDonald’s Polska.
Promocja oferty śniadaniowej amerykańskiej sieci potrzebna jest zwłaszcza w Europie, gdzie generuje dużo niższa sprzedaż niż w USA, a nawet w Azji. Jeśli klient nie zapłaci, to kto to zrobi za niego? Przypomnijmy, że lokali Złotych Łuków działa w naszym kraju ponad 350, większość z nich prowadzą franczyzobiorcy, niektórzy nawet po kilka fast foodów.
- Koszty pokryje fundusz marketingowy, na który co miesiąc składają się franczyzobiorcy i restauracje własne. O tym, na co przeznaczyć środki z funduszu decydują także partnerzy, którzy spotykają się mniej, więcej co pół roku. Wybierają oni ze swojego grona przedstawicieli tworzących ciało doradcze. Dział Marketingu McDonald’s Polska przedstawia strategię oraz propozycje kampanii reklamowych, które następnie konsultuje z przedstawicielami franczyzobiorców. Promocja "Poczęstuj się poranną kawą" sprawdziła się w poprzednich latach, dlatego do nie wracamy – wyjaśnia Dominik Szulowski.
Centrala nie zapomina także o promowaniu swoich flagowych produktów, takich jak BigMac i frytki. Pieniędzy nie powinno zabraknąć na ten cel, bowiem wysokość miesięcznej opłaty marketingowej pobieranej od franczyzobiorców wynosi 4,4 proc. od uzyskanych obrotów.
W tym roku McDonald’s otworzył się w Żywcu i Pruszczu Gdańskim. Oba lokale posiadają wydzieloną strefę McCafe a także linię McDrive.
- Cieszę się, że restauracja McDonald’s pojawiła się na gastronomicznej mapie Żywca. Bogate i różnorodne menu z pewnością trafi w gusta naszych gości. Przygotowaliśmy dla nich klimatyzowaną salę i restauracyjny ogródek – mówi Jarosław Łuszcz, licencjobiorca McDonald’s, prowadzący już trzy restauracje sieci – w Pszczynie, Mikołowie i Jasienicy.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

