Agencja sprzeda i doradzi
W roli franczyzobiorców Punktu Reklamy najlepiej sprawdzą się osoby z doświadczeniem w marketingu internetowym.
Punkt Reklam to firma oferująca produkty i usługi reklamowe dla przedsiębiorców - nie tylko ulotki, wizytówki, czy bilboardy, ale także zajmująca się promocją w internecie.
- Jesteśmy w stanie kompleksowo obsłużyć przedsiębiorstwa pod względem marketingowym i wizerunkowym, ale także doradzić, jaka forma promocji będzie najbardziej optymalna – zapewnia Mikołaj Masiak, właściciel Punktu Reklam.
Firma istnieje od kilkunastu lat, ale dopiero rok temu rozpoczęła rozwój we franczyzie.
- Od tego czasu pozyskaliśmy ośmiu franczyzobiorców, lada chwila podpiszemy dwie kolejne umowy. W tym roku planujemy pozyskać jeszcze przynajmniej dziesięciu partnerów – deklaruje Mikołaj Masiak. - Koncentrujemy się na miastach liczących ok. 30 tys. mieszkańców. Istnieje tu wyraźny deficyt usług reklamowych. W dużych miastach jest zbyt tłoczno. Nie jest to jednak regułą - najnowszy punkt, który się otworzył działa na przykład w Szczecinie.
Inwestor powinien dysponować lokalem o powierzchni minimum 30 m2 z dużą witryną. Wstępna opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł, a w trakcie współpracy franczyzobiorców obowiązuje miesięczna opłata za utrzymanie systemu informatycznego w wysokości 500 zł. Franczyzodawca gwarantuje wyłączność terytorialną.
- Zależy ona od tego, w jak dużym mieście działa przedsiębiorca, na przykład lęborski punkt ma wyłączność na Lębork i okolice. W przypadku Warszawy partner otrzyma wyłączność na dzielnicę – tłumaczy Mikołaj Masiak.
Właściciel od swoich partnerów wymaga także odpowiedniej wiedzy, którą nabędą w czasie szkoleń organizowanych przez centralę. Jest ona niezbędna, ponieważ franczyzobiorcy nie tylko powinni się orientować w oferowanych przez firmę możliwościach reklamowych, ale także umieć doradzić klientowi, które z rozwiązań mogą być dla niego najbardziej korzystne.
- Szkolenie obejmuje też obsługę nowoczesnego systemu informatycznego. Dzięki niemu zamawianie oraz wycena produktów i usług odbywają się bardzo sprawnie i szybko. W zasadzie wszystko można zrobić od ręki, a do tego w pełni kontrolować zamówienie i etapy jego realizacji – mówi przedsiębiorca.
Franczyzobiorcami Punktu Reklam są przedsiębiorcy w różnym wieku, przeważnie z doświadczeniem, choć nie zawsze w branży reklamowej. Najszybciej odnajdują się jednak młodzi ludzie, którym rozwiązania marketingowe związane z rozwojem nowych technologii są nieco bliższe. A trzeba pamiętać, że rola nowoczesnych rozwiazań marketingowych z roku na rok rośnie. Z badania IAB AdEx realizowanego przez PwC wynika, że w I półroczu 2014 roku na marketing online firmy wydały 1,25 mld zł. To o 5,7 proc. niż w analogicznym okresie 2013 roku.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

