Menu w internecie
O tym, dlaczego warto zadbać o zdjęcia potraw na stronie internetowej restauracji opowiada Anna Muras, prezes zarządu UpMenu.
Strona internetowa działa niczym witryna, przez którą zaglądamy do restauracji. Jak zatem powinna wyglądać?
Polacy coraz chętniej wykorzystują urządzenia mobilne do łączenia się z internetem. Strona powinna więc być dostosowana do ekranów o różnej rozdzielczości. Z tego samego powodu ważna jest jej prostota. Zbyt duża ilość zakładek czy podstron, które trzeba otworzyć, może sprawić, że klient wybierze inną ofertę. Warto także rozważyć stworzenie dedykowanej aplikacji, przy użyciu której klienci będą mogli nie tylko zamawiać jedzenie, ale również np. dzielić się swoją opinia na temat lokalu. Restauratorzy powinni zadbać o dostępność różnych form płatności.
Czy strona internetowa powinna mieć charakter interaktywny?
Książka skarg i zażaleń to relikt minionej epoki. Opinie klientów nadal jednak są dla restauratorów niezwykle ważne. To one budują renomę lokalu i wpływają na liczbę gości. Dane dostarczone przez OpenCard wskazują, że wybierając restaurację jeden na czterech klientów kieruje się opinią znajomych. 16 proc. gości sprawdza również komentarze w internecie. Sieć internetowa to idealna platforma komunikacji, oferująca szeroki wachlarz rozwiązań dopasowanych do naszych potrzeb. Oprócz witryny internetowej warto rozważyć również wykorzystanie portali społecznościowych czy narzędzi takich jak newsletter, informujący o promocjach czy nowościach. Dwustronna komunikacja pozwala skutecznie walczyć o uwagę gości oraz reagować na ich potrzeby i uwagi. Klienci, którzy poczują, że ich opinia jest ważna, chętniej skorzystają z naszej oferty.
Na stronie internetowej restauracji to właśnie menu znajduje się w centrum uwagi klienta.
Powinno ono być łatwo dostępne i czytelne. Nie może też być zbyt rozbudowane, może to bowiem zniechęcić mniej zdecydowanych smakoszy. Stare powiedzenie mówi, że je się oczami, dlatego projektując wirtualne menu restauratorzy powinni zadbać o profesjonalne zdjęcia oferowanych potraw. W ten sposób nie tylko zachęcimy klientów, ale również unikniemy potrzeby tworzenia długich opisów, które bywają kłopotliwe dla osób korzystających z mobilnych wersji serwisu.
Czy restauratorzy zarządzający swoimi stronami powinni umieszczać na nich muzykę, która automatycznie odpala się po wejściu na stronę?
Muzyka na stronie internetowej to ryzykowne rozwiązanie. Pracując przy komputerze często w tle słuchamy ulubionych wykonawców, audycji radiowych czy telewizyjnych. Muzyka, która automatycznie włącza się po otwarciu strony zazwyczaj zagłusza inne dźwięki lub przerywa ciszę, co może powodować irytację. Dlatego jeśli już zdecydujemy się na ten krok, powinniśmy zapewnić możliwość wycieszenia nagrania oraz odpowiednio dobrać repertuar. Odtwarzanie utworów na stronie internetowej wiąże się z koniecznością zakupienia odpowiedniej licencji. Podobnie, jak w przypadku zdjęć, istnieją serwisy internetowe, za pośrednictwem których możemy je nabyć lub skorzystać z puli dzieł nieodpłatnych. Jeśli chcemy wyróżnić naszą stronę na tle konkurentów, możemy pomyśleć jeszcze o innych rozwiązaniach – atrakcyjnej wizualnie aplikacji mobilnej lub filmach, na których pokażemy wnętrze restauracji czy kucharzy przygotowujących potrawy.
Czy zakładka strony z menu powinna zawierać przykładowe zdjęcia potraw, które można zjeść w restauracji? Jak ciekawie pokazać potrawy, aby klient później nie czuł się oszukany?
Fotografie są doskonałym uzupełnieniem menu. Przysłowie mówi, że jemy oczami. Na dodatek jedno zdjęcie potrafi przekazać te same informacje, które zawarlibyśmy w obszernym opisie. Oczywiście, żeby zachęcić klientów, powinny one być odpowiedniej jakości. Warto w tym celu skorzystać z usług pracowni fotografii kulinarnej, która w profesjonalny sposób przygotuje aranżacje, przeprowadzi sesję zdjęciową oraz obrobi zdjęcia. Nie chodzi tu jednak o sztuczne zwiększenie objętości potraw, a raczej poprawienie niedoskonałości wynikających, np. z niewystarczającego doświetlenia. Powinniśmy zadbać o ciekawą kompozycję potrawy na talerzu oraz nietuzinkowy garnirunek, które zainteresują klientów.
Rozmawiał Daniel Wilk
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

