Meble rosną wraz z klientami

Duńska Flexa oferuje meble dostosowane do wzrostu dzieci. Czy w uchodzącej za meblarską potęgę Polsce ma szansę na sukces?
Flexa po kilku latach od wejścia na polski rynek, zaczyna rozwijać swój koncept w modelu franczyzowym. To zasługa m.in. tego, że firma w ciągu ostatnich dwóch lat odnotowała wzrost sprzedaży nad Wisłą rzędu 30 proc. Meble dostępne w sklepach Flexa wyróżnia od innych możliwość dostosowania ich od wzrostu użytkowników, czyli dzieci. Dla rodziców oznacza to oszczędność, zaś dla najmłodszych po prostu wygodę.
- W Polsce mamy tylko jedną placówkę zlokalizowaną w Warszawie. Otworzyliśmy ją w 2008 roku, czyli w momencie, kiedy Europa cierpiała z powodu kryzysu. Nas też dotknął w tamtym czasie kryzys, jednak dzisiaj na zaczynamy znacząco rosnąć i wydaje nam się, że rynek jest na tyle dojrzały, że możemy skupić się na rozwoju tutaj – wyjaśnia plany sieci Kevin Chan Le, europejski menedżer ds. sprzedaży detalicznej we Flexa. - Widzimy, że w ostatnim czasie popyt na nasze produkty w Polsce mocno rośnie. Zwraca się do nas coraz więcej dystrybutorów mebli.
Firma posiada 140 sklepów w 40 krajach, m.in. w Czechach i na Słowacji. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani współpracą, muszą się liczyć z inwestycją rzędu 120-150 tys. euro. Tyle potrzeba na obrandowanie sklepu, jego wyposażenie, zatowarowanie, a także wszystkie wstępne opłaty. Koszt licencji jest jednorazowy i wynosi 10 tys. euro. Flexa nie pobiera innych opłat w trakcie współpracy. Sklep z meblami Flexa powinien się znajdować w centrum handlowym albo przy ulicy handlowej. Od partnerów firma wymaga doświadczenia w sprzedaży detalicznej lub w branży meblarskiej oraz znajomości lokalnego rynku.
Rozwojowi Flexa w naszym kraju może sprzyjać coraz lepsza kondycja branży meblarskiej. Według danych Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli w okresie styczeń-wrzesień 2014 produkcja mebli wzrosła o ponad 25 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku. Jesteśmy też w czołówce największych eksporterów mebli. Całkowita wartość sprzedaży mebli wyprodukowanych w Polsce wyniosła w 2013 roku ponad 30 mld zł, z czego 2 mld zł to sprzedaż na naszym rynku, pozostałe 28 mld zł stanowi eksport.
Sprzedaż mebli jest najczęściej pochodną decyzji Polaków na temat planowanych remontów. Z badań Payback Opinion wynika że w 2014 roku co trzeci z nas planował remont, którego koszt miał wynieść średnio 5 tys. zł. Kwota ta obejmowała nie tylko zakup materiałów i narzędzi, ale także mebli.
Dominika Pronarska
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...