Koszty się rozkładają

O korzyściach wynikających z większej liczby partnerów w tym samym mieście opowiada Katarzyna Rojkowska, właścicielka sieci szkół Leader School.
Musieliśmy przełożyć naszą rozmowę ze względu na udział Leader School w targach w Norymberdze. Czego dotyczyły targi?
Była to impreza dla branży edukacyjnej i zabawkarskiej. Wystawcy pokazywali swoje nowe produkty dla dzieci, które później trafiają do sklepów, szkół i przedszkoli. Targi Spielwarenmesse w Norymberdze są największymi targami w Europie prezentującymi nowości w dziedzinie rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży. Dlatego też, zdecydowaliśmy się wziąć w nich udział, zwłaszcza, że właśnie ukończyliśmy prace nad nową linią produktów edukacyjnych Play&Learn, która dedykowana jest dla dzieci w wieku 2-12 lat i wspiera ich naukę poprzez zabawę.
Jaki był miniony rok dla Leader School?
Do tej pory co roku otwieraliśmy 2-3 szkoły językowe. W 2014 roku uruchomiliśmy pięć placówek. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal rekrutując franczyzobiorców przeprowadzamy bardzo dokładną selekcję. W biznesie ważne są zyski, ale te są efektem ciężkiej pracy wynikającej z pasji i zaangażowania. Przedsiębiorca, który koncentruje się wyłącznie na zyskach od początku prowadzenia działalności, nie odniesie sukcesu. Dlatego nie chcemy współpracować z takimi osobami. W sieci franczyzowej, ważne jest to aby rozwijały się wszystkie placówki, aby nie było słabego ogniwa. To sprawia, że cała sieć się rozwija a marka staje się silna i rozpoznawalna na rynku.
W jakich miastach pojawiły się szkoły Leader School?
W Krakowie ruszyła już nasza trzecia placówka. Przed jej uruchomieniem musieliśmy oczywiście ustalić dokładny zasięg terytorialny nowo otwartej szkoły, aby nie rywalizowała z dwiema pozostałymi. Franczyzobiorca, który pojawia się w mieście, gdzie jesteśmy już obecni, ma łatwiej, ale korzyści odnoszą też pozostali partnerzy, na przykład dzięki rozłożeniu kosztów marketingu na kilku przedsiębiorców. Z reklamy i tak korzystają wszyscy po równo. Ważna jest przejrzystość zasad regulujących funkcjonowanie sieci franczyzowej co pozwala na współpracę placówek działających w tych samych miastach lub województwach, unikając niezdrowej rywalizacji. Pozostałe miasta, gdzie pojawiliśmy się w 2014 roku to Poznań – tu powstały dwie szkoły, Legionowo oraz Słomniki pod Krakowem. Ostatnia z miejscowości, mimo że liczy 4,5 tys. mieszkańców, ma już ponad 90 uczniów. Miasto posiada duży potencjał, dzięki temu, że wielu krakowian przeniosło się tutaj.
W ofercie Leader School znajdują się, obok kursów językowych, także inne zajęcia.
Są to m.in. kursy przygotowawcze do matury i innych egzaminów oraz kursy szybkiego czytania. Szeroka oferta to jeden z argumentów, który pozwala Leader School wyróżnić się na tle konkurencji. Z doświadczenia wynika, że 30-40 proc. klientów korzystających z kursów językowych jest zainteresowana innymi zajęciami. Pozwala nam to prowadzić sprzedaż pakietową. Tego rodzaju oferty cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem. Leo Maniak (program do nauki czytania i technik pamięciowych) oraz Leo English (do nauki języka angielskiego dla dzieci) są wciąż doskonalone, uzupełniane nowymi pomocami dydaktycznymi. Klienci doceniają skuteczność tego programu i rekomendują Leader School znajomym. Również kursy przedmaturalne i przygotowawcze wsparte solidną metodą BLS (połączenie zajęć prowadzonych przez lektora z rozwiązaniami multimedialnymi) cieszą się niezmiennym zainteresowaniem i przyciągają nowe rzesze słuchaczy. Oferta Leader School pozwala zaspokoić oczekiwania i potrzeby całych rodzin, które często są naszymi klientami.
Czym zajmuje się franczyzobiorca w ciągu dnia? Zajęcia zwykle odbywają się wczesnym rankiem, a następnie od późnego popołudnia do wieczora.
To prawda – między porannymi zajęciami, a tymi, które startują ok. 14 franczyzobiorca ma czas na pracę administracyjną. Polega ona na przygotowaniu zajęć oraz zaplanowaniu działań marketingowych, zapewnieniu płynności funkcjonowania szkoły. Musimy pamiętać o tym, że franczyzobiorca jest przedsiębiorcą borykającym się na co dzień z wszystkimi sprawami dotyczącymi prowadzenia i rozwijania swojej firmy. Nie można więc powiedzieć, że zajęty jest tylko wtedy, gdy odbywają się zajęcia.
rozmawiał Daniel Wilk
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej