Outsourcing to nie tylko oszczędności...
...to także usprawnienie działalności, brak nakładów na inwestycje, dostęp do specjalistycznej wiedzy - wylicza Mikołaj Pluciński, prezes TMF Poland.
Jakie były początki outsourcingu w Polsce?
Rodzimi przedsiębiorcy bardzo powoli przekonywali się do korzystania z usług outsourcingowych i stopniowo przekazywali kolejne działy do obsługi zewnętrznej. Najwcześniej polskie firmy rezygnowały z własnych działów IT, kadrowo-placowych i księgowych oraz prawnych. Popularne stało się również zlecanie szkoleń oraz transportu i logistyki. Obecnie polski biznes dostarcza coraz więcej zleceń wymagających od firm outsourcingowych wiedzy eksperckiej i doświadczenia, które obejmują usługi badawczo-rozwojowe, konsulting, audyt, oraz obsługę procesów strategicznych dla firmy.
Komu outsourcing przydaje się najbardziej?
Outsourcing pomocny jest także przy starcie firmy. Polski biznes bardzo świadomie korzysta z możliwości, jakie oferuje outsourcing, choć jeszcze nie wszystkie firmy potrafią efektywnie je wykorzystać i koncentrują się na obsłudze podstawowych procesów, wspierających działalność biznesową. Zwykle wydzielają na zewnątrz usługi kadrowo-płacowe, księgowe czy finansowe. Tymczasem firmy obsługujące procesy biznesowe oferują obecnie znacznie szerszy serwis, obejmujący na przykład doradztwo strategiczne czy tworzenie struktur firmowych. W ciągu ostatnich lat pomagaliśmy wielu polskim przedsiębiorcom bezpiecznie rozpocząć działalność w innych krajach. Mówimy tu, zarówno o dużych, jak i mniejszych firmach. Zapewniamy im szybki start na innych rynkach. Dotyczy to praktycznie wszystkich światowych obszarów biznesowych, ponieważ biura TMF znajdują się w 80 krajach na 5 kontynentach.
Outsourcing sprawdza się także w przypadku konieczności zatrudnienia dodatkowego personelu na krótki okres.
Silniejsze zainteresowanie rodzimych firm zaawansowanymi usługami biznesowymi obserwuję od dwóch lat. Zauważam, że przedsiębiorcy w Polsce w coraz większym stopniu korzystają z usług w zakresie koordynacji procesów Human Resources. Dzięki unijnym funduszom z outsourcingu coraz częściej korzysta też administracja publiczna, zwłaszcza w zakresie cyfryzacji dokumentów czy mikrofilmów. Polskie firmy czerpią w większym stopniu z rozwiązań zwiększających elastyczność zatrudnienia. Częściej sięgają po pracowników tymczasowych albo zewnętrznych usługodawców. W ten sposób nie są zmuszone do zwiększania liczby etatów. Duże zainteresowanie uelastycznieniem zatrudnienia wśród firm przekłada się na wzrost obrotów na rynku pracy tymczasowej, co sprzyja powstawaniu nowych agencji specjalizujących się w tych usługach.
rozmawiał (dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

