Zaczynają franczyzę od nowa

Wyłączny dystrybutor marki Affinage zrobił porządki w sieci oraz rozszerzył ofertę dostępnych marek kosmetyków fryzjerskich.
Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 to nowa marka na rynku profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich. Sama firma nie jest jednak wcale nowa, bo działa od 2004 roku i rozwijała już sieć franczyzową pod marką Affinage. Ubiegłoroczne zmiany sprawiły jednak, że EKF24 przygodę z franczyzą rozpoczyna od nowa.
– Affinage jest jedną z marek, jakie mamy w wyłącznej dystrybucji. Wraz z rozwojem firmy portfolio kosmetyków znacznie się rozrosło, stąd decyzja o zmianie nazwy firmy – mówi Dominika Bączkiewicz, prezes zarządu EKF24. – W 2014 roku przeprowadziliśmy czystki w sieci usuwając z niej franczyzobiorców, którzy nie utrzymywali naszych standardów i postępowali wbrew zapisom podręcznika operacyjnego. Z jednej strony ogromnie żałujemy tej straty, z drugiej strony była to dla nas poważna lekcja biznesu. Teraz o wiele ostrożniej budujemy sieć franczyzową dobierając partnerów, którzy chcą nie tylko zainwestować określoną kwotę, ale będą też lojalni i zaangażowani – dodaje.
Pod logo Ekskluzywne Kosmetyki Fryzjerskie 24 działa na razie jeden sklep w Szczecinie, jednak właściciele mają ambitne plany dotyczące rozwoju firmy. Jeszcze w tym roku zamierzają otworzyć sklepy w Poznaniu, Trójmieście i we Wrocławiu.
Na inwestycję w sklep sprzedający ekskluzywne kosmetyki fryzjerskie trzeba przeznaczyć co najmniej 50 tys. zł, chociaż optymalna kwota inwestycji to 100 tys. zł. Opłata wstępna, którą pobiera franczyzodawca wynosi 5 tys. zł. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany wnosić opłatę miesięczną w wysokości 2 tys. zł. Jednak będzie ona naliczana dopiero po upływie 2 lat od otwarcia sklepu marki.
Najlepszą lokalizacją dla sklepu z kosmetykami fryzjerskimi EKF24 jest ulica handlowa. Ważne, aby w pobliżu lokalu znajdował się duży parking dostępny dla klientów. Sklep powinien mieścić się na parterze budynku i mieć duże witryny. Wyposażenie lokalu leży w gestii franczyzobiorcy, który może skorzystać z gotowych rozwiązań proponowanych przez centralę lub urządzić go samodzielnie, jednak zgodnie w wytycznymi EKF24. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom pomoc księgową i handlową oraz regularne szkolenia pomagające w prowadzeniu działalności. (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej