Kto ma wyłączność na czekoladę?

Wedel od lat prowadzi w centrum stolicy kilka pijalni czekolady. Tę sielankę może zakłócić główny konkurent - Mount Blanc.
Od połowy 2014 roku Pijalnie Czekolady E.Wedel są własnością firmy Lotte Wedel, należącej do japońskiego koncernu Lotte Group. Wcześniej marka pozostawała pod kontrolą spółki EBS. Po zrealizowaniu transakcji pojawiły się nawet plany otwarcia w ciągu 5 lat 70 nowych lokali.
- Wyznaczyliśmy ambitne cele zakładające zbudowanie silnej i niezależnej marki. Konsekwentnie realizujemy długofalowy plan rozwoju, czego dowodem może być chociażby otwarcie nowego lokalu w Warszawie, przy ulicy Krakowskie Przedmieście. Jesteśmy otwarci na współpracę z franczyzobiorcami. Należy jednak pamiętać, iż rozwój uwarunkowany jest wieloma czynnikami, np. koniunkturą czy podażą atrakcyjnych lokalizacji. Głęboko wierzymy w to, że uda nam się zrealizować wszystkie założenia strategiczne – zapewnia Daniel Kucharski, prezes Pijalni Czekolady E.Wedel.
Na razie sieć liczy 20 pijalni. Franczyzodawca wymaga lokalu o powierzchni ok. 80-200 m2, w który należy zainwestować ok. 800 tys. zł. Posiadające podobną ofertę pijalnie z szyldem Mount Blanc można już otworzyć za 300 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że część inwestycji, w tym opłata franczyzowa, zawiera także możliwość wykorzystywania znanej marki. Trzeba sobie odpowiedzieć, na ile wyceniamy każdą z marek i jakie wsparcie w prowadzeniu biznesu nam oferuje.
- W pijalniach mamy zdywersyfikowane menu, dopasowane do różnych okazji i pór roku. Jego uniwersalność przejawia się w dużym wyborze dań i oryginalnych deserów: sernik z białą czekoladą, makaron czekoladowy czy jogurtowe czekolady do picia na zimno. W kawiarniach kupić można także po prostą czekoladę E.Wedel. Z naszych obserwacji wynika, iż sezonowe wzrosty sprzedaży pojawiają się właśnie wtedy, gdy zwiększa się popyt na ofertę sklepową, np. w okresie Świąt Bożego Narodzenia czy też przed Wielkanocą – twierdzi Daniel Kucharski.
Wedel na dobre zadomowił się w centrum Warszawy. Podczas kilkunastominutowego spaceru można odwiedzić cztery lokale – każdy w prestiżowym miejscu, takim jak centrum handlowe Złote Tarasy, Hotel Intercontinental oraz na Krakowskim Przedmieściu i przy ulicy Szpitalnej. Tę sielankę może jednak zburzyć główny konkurent – Mount Blanc. – W 2015 roku ruszą co najmniej cztery nowe lokale, w tym w Warszawie przy ulicy Chmielnej. Pijalnia o powierzchni 250 m2 będzie największą w sieci – zapowiada Michał Piasecki, pełnomocnik zarządu Mount Blanc.
Konkurencja serwująca belgijską czekoladę nie jest jednak straszna Wedlowi. – Sieć Pijalni Czekolady E.Wedel rozbudowujemy zgodnie z założeniami długofalowej, przemyślanej strategii. Liczba naszych lokali w Warszawie i ich bliskość nie wpływa negatywnie na rentowność. Stale obserwujemy także poczynania konkurencji, analizując ich wpływ na kształt rynku – stwierdza prezes Pijalni Czekolady E.Wedel. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...