Apetyt rośnie w miarę lizania

Wbrew znanemu powiedzeniu, niektóre spółki sprawdzają się w biznesie. Właściciele dwóch lokali Carte d’Or Cafe chcą otworzyć kolejny.
Otwarty 27 listopada punkt Carte d’Or Cafe w Piotrkowie Trybunalskim był debiutem marki w tym mieście. Ale już nie biznesowym debiutem dla Piotra Bieńkowskiego i Dariusza Kapeli. Dla nich uruchomienie kawiarni w centrum Focus Mall oznaczało pójście za ciosem.
- Nasz pierwszy lokal powstał w sierpniu 2014 roku w Ełku – wspomina Piotr Bieńkowski. – Ja sam miałem już wówczas doświadczenie w branży, bo wcześniej prowadziłem kilka klubów w Warszawie. Wraz ze wspólnikiem uznaliśmy, że kawiarnio-lodziarnie mogą być zyskownym biznesem. Sprawdziliśmy kilka ofert franczyzowych, a najlepsze wrażenie zrobiła na nas propozycja Carte d’Or Cafe.
Lokal w ełckim centrum handlowym Brama Mazur przedsiębiorcy „wychodzili” sobie sami. Znaleźli miejsce i przekonali zarząd galerii, że kawiarnia znanej marki da zarobić zarówno wynajmującym, jak i właścicielom. Ich punkt ruszył pod koniec lata i szybko polubili go klienci. Nie było może aż tak "różowo", jak to zapowiadał franczyzodawca, ale obroty okazały się na tyle zadowalające, że właściciele nabrali ochoty na więcej.
- Po paru miesiącach pojawiła się możliwość wejścia do Focus Mall w Piotrkowie. Franczyzodawca dał nam znać, że z lokalu rezygnuje niezależny przedsiębiorca, który postanowił zamknąć swój biznes. Wspólnie stwierdziliśmy, że wprowadzenie na to miejsce rozpoznawalnego szyldu Carte d’Or Cafe może okazać się strzałem w dziesiątkę – mówi Bieńkowski.
Przypuszczenia się potwierdziły. Lokal zaczął zarabiać na koszty już po miesiącu od otwarcia. Choć przedsiębiorcy przyznają, że w tym przypadku mieli trudniejsze zadanie niż za pierwszym razem.
- Musieliśmy odzyskać klientów, którzy zrezygnowali z odwiedzin lokalu poprzedniego właściciela ze względu na słabą jakość i problemy z zarządzaniem. Chcieliśmy im pokazać, że od tej pory w tym miejscu działa ktoś inny. A to wymagało nieco pracy, bo w międzyczasie część odwiedzających przyzwyczaiło się do wizyt w dwóch sąsiednich lokalach – opowiada przedsiębiorca.
Choć Bieńkowski i Kapela nie chcą wyjawić, ile kosztowało ich urządzenie dwóch lokali Carte d’Or Cafe, to zdecydowanie zgadzają się z szacunkami franczyzodawcy. Własna lodziarnio-kawiarnia wymaga inwestycji od 50 tys. do 350 tys. zł, w zależności od metrażu i tego, czy otwieramy wyspę, czy pełnowymiarowy lokal. Więcej na temat wymogów lokalowych w sieci można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl.
- Zwrot włożonych w biznes środków powinien nastąpić między 7 a 20 miesiącem działalności. Myślę, że w naszym przypadku to się potwierdzi – mówi Bieńkowski. – Tymczasem już rozglądamy się za kolejnymi lokalizacjami. Rozmawiamy z dwiema galeriami, będącymi obecnie na etapie komercjalizacji. Chcemy uruchamiać następne punkty Carte d’Or Cafe. Współpraca z franczyzodawcą układa się dobrze. (gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...