Zabawki z ubrankami

Toy Planet umożliwia połączenie sklepu z zabawkami z innym biznesem, także w małych miastach.
Produkcją zabawek zajmuje się w Polsce 101 dużych przedsiębiorstw, a importem – 118. Ponadto funkcjonuje 348 hurtowni prowadzących dystrybucję. Raport UOKiK o rynku zabawek nie precyzuje dokładnej liczby sklepów sprzedających ten asortyment. Tym bardziej, że zajmują się tym nie tylko sklepy specjalistyczne, ale także supermarkety. Wielu spośród dystrybutorów zajmuje się także handlem detalicznym. Właśnie tak rozpoczynali działalność dekadę temu właściciele sieci sklepów Toy Planet. Początkowo dystrybuowali zabawki francuskiego producenta Berchet. Ich zdaniem brakowało wtedy w Polsce sklepów specjalistycznych z markowymi zabawkami, dlatego we Wrocławiu otworzyli pierwszy sklep firmowy pod nazwą Świat Zabawek Berchet. Kiedy pomysł się sprawdził, uruchomili kolejne punkty w dużych miastach i postawili na własną markę. Toy Planet liczy dziś 39 placówek, prawie wszystkie franczyzowe. Do końca przyszłego roku ta liczba może wzrosnąć do 50, a sklepy będą się pojawiać również w mniejszych miejscowościach.
- Dla nas oznacza to niższe koszty operacyjne działalności i brak konkurencji – twierdzi Robert Momocki, prezes firmy. - W takich miastach funkcjonują jedynie pojedyncze, małe sklepy z zabawkami, które są słabo wyposażone. Natomiast silna konkurencja w postaci Smyka czy Toys R Us to tzw. megastory, które skupiają się wyłącznie na dużych miastach. Toy Planet od tych marek chce się wyróżniać sposobem obsługi klienta. Kładziemy nacisk na doradztwo. Prowadzimy szkolenia tak, żeby każdy pracownik sklepu pod naszym szyldem potrafił w odpowiedni sposób pomóc klientowi w wyborze – zapewnia Robert Momocki. To jeden z powodów dla których w przypadku Toy Planet zaangażowanie partnera jest bardzo ważne. - Interesują nas franczyzobiorcy, którzy osobiście będą się angażować w prowadzenie sklepu.
Zainteresowani współpracą z Toy Planet powinni dysponować kwotą ok. 200 tys. zł na otwarcie sklepu. Ponadto jednorazowa opłata franczyzowa wynosi 15 tys. zł, a miesięczna 3 proc. od uzyskanego w tym czasie obrotu. Minimalne powierzchnia lokalu to ok. 60 m2, a optymalna 80-100 m2. Im jest ona większa, tym więcej zabawek można wystawić na widok klienta, a trzeba pamiętać, że nic tak nie działa na dzieci, jak atrakcyjnie wystawione zabawki na wysokości oczu. Jeżeli sklep będzie większy, partner oprócz zabawek może sprzedawać także ubrania, buty, akcesoria dziecięce czy artykuły papierniczo-szkolne.
- Istnieje również możliwość otwarcia na jednej powierzchni drugiej franczyzy. Współpracujemy w tym zakresie z siecią 5.10.15 i Tup Tup – dodaje prezes. (dp)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej