Pączki kameralnie

W 2015 roku przybędzie osiem cukierni A.Blikle. Mają w tym pomóc nowe zasady współpracy franczyzowej i odświeżony format lokali.
Najstarsza polska sieć cukiernicza ma za sobą dwa lata intensywnego rozwoju. W połowie 2013 roku pod szyldem A. Blikle działało 18 punktów, dziś jest ich już 30. Znaczną większość stanowią punkty należące do centrali, choć jest też kilka lokali zarządzanych przez franczyzobiorców. Można je znaleźć w Kielcach, Częstochowie, Józefosławiu i Łodzi. W kolejnych latach udział niezależnych przedsiębiorców w sieci będzie się zwiększał. Taki przynajmniej plan mają zarządzający funduszem Vertigo Investments, którzy w 2012 roku zainwestowali w firmę rodziny Blikle. Menedżerowie, w przeszłości współtworzący m.in. spółkę Barista, dzisiejszego franczyzobiorcę Hard Rock Cafe w Polsce, chcą przyspieszyć pozyskiwanie nowych partnerów. Ma w tym pomóc nowy format cukierni.
- Jest mniejszy, odwołuje się do klasyki i historii marki, to raczej cukiernia z kilkoma miejscami do siedzenia niż typowa kawiarnia. Oprócz ciast i ciastek w większości lokali oferujemy lody, wyroby czekoladowe i kawę na wynos. Nowa wersja lokalu powinna przemawiać także do konsumentów z mniejszych miast – tłumaczy Pulsowi Biznesu Waldemar Mierzejewski, partner w Vertigo Investments.
Jego zdaniem nowy format pozwoli na zbudowanie w świadomości klienta nowego wizerunku marki A.Blikle. Szeroki asortyment ma sprawić, że będzie ona kojarzona nie tylko z tradycyjną cukiernią, ale też lodziarnią i sklepem cukierniczym, w którym produkty kupuje się na wynos. Wyrazem takiej strategii jest również pojawienie się produktów A. Blikle m.in. w sklepach Empik.
Zgodnie z zapowiedziami, w 2015 roku franczyzodawca przedstawi też nową ofertę współpracy z niezależnymi przedsiębiorcami, którzy chcieliby otworzyć swój biznes pod znakiem A. Blikle. Na razie nie podaje, co ma się zmienić w porównaniu z dotychczasowym modelem współpracy. Do tej pory inwestycja we franczyzowy lokal sieci wymagała posiadania kapitału własnego na poziomie 200 tys. zł.
Zgodnie z zamierzeniami właścicieli A.Blikle zmiany mają pozwolić na utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu przychodów i liczby cukierni. W 2015 przychody spółki mogą wzrosnąć nawet o 20 proc. i sięgnąć poziomu 26 mln zł. Sieć ma natomiast powiększyć się o osiem lokali. To, czy plany uda się zrealizować, dużej mierze zależy od koniunktury gospodarczej w nadchodzących 12 miesiącach – a konkretnie od zasobności polskich portfeli. Wydatki na wizyty w kawiarniach i cukierniach wciąż należą do kategorii tych bardziej luksusowych, z których rezygnuje się w pierwszej kolejności w wypadku finansowych „turbulencji”. Rozmaite statystyki pozwalają jednak sądzić, że rynek będzie rósł. Już teraz nieco ponad połowa osób, które odwiedzają kawiarnie regularnie, robi to częściej niż raz w miesiącu. W 2014 roku Polacy zostawili w tego typu lokalach 1,8 mld zł. W przyszłym ta kwota ma być jeszcze wyższa. (gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...