Esotiq tańczy z gwiazdami
W 2015 roku franczyzodawca chce otworzyć 40 salonów z bielizną. W rozwoju ma pomóc współpraca z Ewą Minge i Joanną Krupą.
Adam Skrzypek, prezes odzieżowej spółki Esotiq & Henderson, ma ambitny plan. Interesuje go nie tylko podbój polskiego rynku, ale także zaistnienie międzynarodowej arenie. Nad Wisłą jego sieć liczy 210 sklepów, a do końca 2015 roku ma powiększyć się o kolejne 40. Od niedawna Esotiq jest obecny w Niemczech, gdzie ma salony w prestiżowych galeriach handlowych w Stuttgarcie. Ale jeszcze mocniejszy jest na Półwyspie Apenińskim. We Włoszech działa 70 punktów multibrandowych należących do spółki Eva Minge Design, w której Esotiq & Henderson ma większościowe udziały. Oprócz Minge swoim wizerunkiem spółkę wspiera Joanna Krupa, odpowiedzialna za tworzenie nowych produktów. W przyszłym roku przedsiębiorcy chcą podwoić stan posiadania we Włoszech, a pieniędzy na rozwój poszukają na giełdzie. Od 2011 Esotiq jest notowany na alternatywnym rynku New Connect, ale właśnie przenosi się główny parkiet i planuje emisję akcji. - Rozwijamy się dynamicznie i pracujemy nad stworzeniem nowych marek. Czas zadbać o płynność naszych akcji – mówi Pulsowi Biznesu Adam Skrzypek.
Swój sukces spółka Esotiq & Henderson w dużej mierze zawdzięcza franczyzobiorcom. To właśnie oni prowadzą większość z ponad 200 sklepów na polskim rynku. Współpraca opiera się na modelu depozytowym. Towar sprzedawany przez franczyzobiorców do chwili zakupu przez klienta pozostaje własnością dawcy licencji. Partnerzy czerpią zyski z prowizji od wartości sprzedaży. Wcześniej muszą jednak zadbać o odpowiedni lokal na prowadzenie biznesu, a także, w razie potrzeby, zadbać o jego remont. Sklepy Esotiq & Henderson powstają na powierzchni 50-70 m2, a jego wykończenie wiąże się z kosztem inwestycji na poziomie 700-800 zł za m2. Franczyzodawca przekazuje partnerom nieodpłatnie sprzęt komputerowy, pełne wyposażenie witryn, plakaty i inne materiały reklamowe. Mogą oni również liczyć na bieżące wsparcie w codziennej pracy.
- Kiedy coś się dobrze sprzedaje, informacja o tym, dzięki systemowi komputerowemu, trafia do centrali i towar jest uzupełniany. To, co zostaje z kolekcji, wraca do właściciela – tłumaczy Mirosława Sroka, franczyzobiorca sieci.
- Każdemu salonowi dedykowany jest regionalny kierownik sprzedaży, który koordynuje poprawne działanie salonu – dodaje Aleksandrą Sobotka, kierownik ds. franchisingu w spółce.
Powodzenie planów rozwoju Esotiq & Henderson w dużej mierze zależy od tego, na ile powiedzie się emisja nowego pakietu akcji. Zagrożeniem dla tego projektu może okazać się gorszy nastrój inwestorów wywołany konfliktem między Rosją a Ukrainą. Sankcje nałożone na Rosję spowodowały odpływ kapitału z tamtego rynku, co przełożyło się na spadki cen akcji nie tylko w Moskwie, ale i na „sąsiednich” giełdach, w tym i warszawskiej.
Na korzyść firmy działa natomiast fakt, że branża wkroczyła w nowy etap rozwoju. Klientki przywiązują coraz wiekszą wagę do bielizny, jaką wybierają. Z badań niemieckiego Triumpha, który jest liderem rynku, tuż przed włoską Calzedonią, wynika, że dla 70 proc. Polek biustonosz stanowi podstawę całego stroju. Osiem na dziewięć badanych pań przyznało natomiast, że źle dobrana bielizna potrafi zepsuć ich samopoczucie na cały dzień. Polki wydają na biustonosze rocznie ok. 450 zł. Wciąż jednak aż 64 proc. z nich nosi źle dopasowane rozmiary. (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


