Pizza Dominium karmi turystów

Dominium woli otwierać pizzerie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W strategii znajdą się jednak wyjątki.
Mimo że w mijającym roku Pizza Dominium otwierała lokale przede wszystkim w centrach handlowych (w gdańskiej Galerii Bałtyckiej i centrum handlowym Alfa, w Galerii Katowickiej i Galerii Bonarka w Krakowie), to sieć interesują także lokalizacje przy głównych ulicach, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Pizza Dominium celuje w miasta liczące minimum 100 tys. mieszkańców, ale w grę wchodzą także miejscowości turystyczne oraz te, które są położone blisko metropolii. Lokale sieci znajdują się m.in. w Zakopanem i Władysławowie oraz w Jastarni i Helu, gdzie działają od czerwca do końca sierpnia. Z kolei jeśli mowa o miastach położonych na obrzeżach aglomeracji, dominują miejscowości podwarszawskie: Legionowo, Pruszków, Piaseczno.
Optymalna powierzchnia restauracji Pizza Dominium wynosi 100-200 m2. Restauracji, nie pizzerii, bowiem franczyzodawca, dzięki poszerzonemu menu, woli, żeby jego lokale były nazywane właśnie w ten sposób.
- Docelowo chcemy zaistnieć we wszystkich większych miastach Polski – deklaruje Tomasz Czaja, dyrektor działu rozwoju w spółce Dominium.
Pizza Dominium serwuje klientom potrawy bazując na oryginalnych włoskich recepturach. W menu znajduje się 30 rodzajów pizzy, poza tym klienci mogą zamawiać inne dania, takie jak spaghetti, lasagne, sałatki, zupy i desery.
Współpraca z franczyzodawcą wiąże się z inwestycją w wysokości 200-400 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł, natomiast miesięczna 8 proc. liczone od obrotu partnera.
- Nie wymagamy doświadczenia w branży, bo całą naszą wiedzę przekazujemy podczas szkoleń. Oferujemy pomoc w uruchomieniu restauracji oraz już w trakcie jej prowadzenia. Jednym z pierwszych lokali, które uruchomimy w 2015 roku będzie restauracja w toruńskim Atrium Copernicus – zapowiada Tomasz Czaja.
Od 2006 roku firma posiada własne call center oraz system online, za pośrednictwem których można składać zamówienia. Rok później franczyzodawca otworzył pierwszy lokal za granicą – w Rumunii. Obecnie pod charakterystycznym logo z szachownicą działa ponad 70 restauracji.
- Polski rynek usług gastronomicznych jest bardzo rozdrobniony. Funkcjonują na nim zarówno międzynarodowe sieci restauracji, jak i małe, niezależne lokale. Czynnikiem wzrostu tego rynku jest zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków, a także brak czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu. Duży wpływ na to ma także ekspansja centrów handlowych, a tym samym możliwość spędzania czasu poza domem i korzystania z lokali gastronomicznym – wyjaśnia Tomasz Czaja.
Jak pokazuje przykład Telepizzy, atrakcyjnym miejscem do prowadzenia pizzerii są także miejscowości liczące 50 tys. mieszkańców. – Wybraliśmy kilkadziesiąt miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców, gdzie w ciągu trzech lat powstaną nasze pizzerie. W niektórych pojawimy się już w tym roku – zapowiada Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji, Telepizza Poland. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...