Biznes opakowany i wysłany
Dariusz Chornicki, prezes spółki Epaka.pl, wyjaśnia, gdzie warto otworzyć punkt przesyłek kurierskich i dlaczego branża będzie się rozwijać.
Jakie wydarzenia na rynku usług kurierskich sprzyjają jego rozwojowi?
Wartość rynku usług kurierskich ciągle rośnie, co jest spowodowane większym udziałem sprzedaży internetowej, również za granicę, oraz coraz częściej wykorzystywanym outsourcingiem transportu przez małe i średnie firmy. Pozbywają się one własnej, niewielkiej, ale za to kosztownej floty i dostawy realizują przesyłkami kurierskimi.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla punktów przesyłek kurierskich?
Spośród ponad 60 punktów epaka.pl prawie wszystkimi zarządzają franczyzobiorcy. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Świdniku i Żarach. Właśnie w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców biznes sprawdza się najlepiej. W tym biznesie wyjątkowo trudno wybrać idealną lokalizację. Nie wymagamy, aby lokal był w ścisłym centrum. Ważne jednak, żeby znajdował się na parterze, posiadał miejsce parkingowe, a widoczna i oklejona witryna będzie najtańszą formą reklamy.
Która część know-how w tym biznesie jest dla franczyzobiorców najważniejsza?
Niezbędnym elementem prowadzenia punktu przesyłek kurierskich jest dostęp do platformy wysyłkowej, dzięki której partnerzy mogą korzystać z pełnej oferty usług sześciu największych firm kurierskich. Serwis błyskawicznie wycenia przesyłkę i przekazuje informację o gotowej do nadania paczce kurierowi.
Kto najlepiej sprawdzi się w roli partnerów epaka.pl?
Preferujemy współpracę z osobami, które albo prowadziły już działalność gospodarczą, albo mają doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta. Nie jest to jednak warunek konieczny. Istotne, żeby partner lub jego pracownik nauczyli się, jak sprawnie korzystać z platformy wysyłkowej i profesjonalnie obsłużyć klienta.
Jak wygląda sezonowość w państwa branży?
Na podstawie naszego kilkuletniego doświadczenia nie zaobserwowaliśmy wyraźnego spadku obrotów w żadnym okresie, ale - jak niemal w każdej branży - sezon przedświąteczny będzie charakteryzował się wzrostem, a sezon urlopowy może spowodować spadek obrotów. Nie są one jednak znaczące.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


