Orbis płaci gotówką
Grupa Orbis podpisała umowę, dzięki której będzie wyłącznym licencjodawcą kilku marek hotelowych w naszej części Europy.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, która oferuje 12 tys. pokoi w 63 obiektach. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis budget – zarówno w Polsce, jak i krajach bałtyckich. Zagraniczne portfolio firmy zwiększy się po zawarciu umowy ze swoim strategicznym partnerem – Accor. Umowa zakłada przejęcie 46 hoteli w Europie Centralnej za niebagatelną kwotę 142,3 mln zł. Orbis stanie się w ten sposób jedynym licencjodawcą marek Accoru w 16 krajach, m.in. na Węgrzech, w Chorwacji, Serbii, Rumunii i Mołdawii.
- Transakcja doskonale wpisuje się w naszą strategię, ponieważ już od pewnego czasu zamierzaliśmy zintensyfikować rozwój w regionie. Po negocjacjach z Accor umowa licencyjna została rozszerzona z 10 na 16 krajów, a okres jej obowiązywania wydłużony z 15 do 20 lat. Jesteśmy przekonani, że cena jest odpowiednia. Została potwierdzona przez szczegółową analizę, którą przeprowadziliśmy z naszymi doradcami. Orbis ma dziś sporo gotówki, nie mamy żadnych zobowiązań wobec banków – chwali się Gilles Claive, prezes zarządu Orbisu.
Według danych firmy doradczej Horwath HTL we Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Szczecinie ponad 50 proc. pokoi dostępnych w hotelach działa w ramach sieci hotelowych. W Warszawie i Katowicach ich udział przekracza 80 proc. podaży pokoi. W 2013 roku eksperci z branży hotelarskiej zauważyli spowolnienie w inwestycjach hotelowych. Jeśli chodzi o największe miasta, najwięcej hoteli przybyło w ubiegłym roku w Łodzi - pięć. Po trzy otwarto w Warszawie i Trójmieście, a po dwa w Krakowie i we Wrocławiu.
Orbis w Europie Środkowo-Wschodniej
Pod kilkoma markami hotelowymi Orbisu działają 63 hotele w Polsce i 43 za granicą. Kolejne 8 zagranicznych obiektów znajduje się w budowie. Różnią się one standardem - począwszy od ekonomicznych 1-gwiazdkowych do luksusowych 5-gwiazdkowych hoteli.
- Całkowita liczba obiektów w Grupie Hotelowej Orbis, zarówno w Polsce jak i zagranicą, wkrótce przekroczy 110. Kupujemy hotele w dobrym stanie, które zlokalizowane są głównie w stolicach państw. Orbis ma już kadry pracujące w międzynarodowym środowisku, które świetnie rozumieją biznes w tym regionie. Jestem pewny, że zarówno Orbis, jak i firmy działające na tych nowych rynkach skorzystają na wzajemnej współpracy i wkrótce będziemy mogli osiągać synergię – mówi Ireneusz Węgłowski, wiceprezes zarządu Orbisu.
Jednym z najważniejszych kryteriów włączenia swojego hotelu do grupy Orbis jest lokalizacja oraz wielkość budynku należącego do przedsiębiorcy. Strategia rozwoju zakłada przyłączanie do sieci hoteli nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych, gdzie jeszcze Orbis jest nieobecny. Najważniejszym warunkiem jest posiadanie przez konkretne miasto potencjału biznesowego lub biznesowo-turystycznego. Właściciel hotelu nie musi posiadać doświadczenia w branży hotelowej, ponieważ otrzyma bieżące wsparcie potrzebne do prowadzania codziennej działalności, m.in. pomoc na każdym etapie budowy lub modernizacji obiektu, system rezerwacji, wsparcie marketingowe i operacyjne w bieżącej działalności. (dw)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

