Kurier robi ksero
Franczyzodawca Ship Center, chcąc wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm kurierskich, świadczy także typowe usługi biurowe.
Na polskim rynku w ostatnich latach pojawiło się wiele firm świadczących usługi kurierskie – epaka, TaniKurier.Info, GlobBox.net. Niektórzy, tak jak Ship Center, zdecydowali się na rozszerzenie swojego portfolio o dodatkowe usługi biurowe. W placówkach Ship Center można zlecić wydruki lub inne usługi poligraficzne, zaprojektować reklamę, wyrobić pieczątkę a także wynająć skrytkę adresową. Franczyzobiorcy przed otwarciem punktu przechodzą dwuetapowe szkolenie – najpierw w centrali firmy, a następnie we własnej placówce.
- Szkolenie w naszej katowickiej centrali trwa dwa dni. Pierwszego finalizujemy umowę franczyzową oraz przekazujemy wiedzę teoretyczną z zakresu wysyłek kurierskich. Drugi dzień to także zajęcia teoretyczne dotyczące poligrafii, wyrobu pieczątek, obsługi wirtualnego biura klienta oraz druku offsetowego i wielkoformatowego. Następnie franczyzobiorca rozpoczyna 3-4 dniowe szkolenie w otwieranym punkcie Ship Center. Tutaj partnerzy poznają m.in. techniki sprzedaży – wyjaśnia Kamil Janowski z Ship Center.
Współpracę z franczyzodawcą mogą nawiązać nie tylko osoby, które planują dopiero wejść w ten biznes, ale również właściciele firm usługowych zainteresowanych poszerzeniem dotychczas świadczonych usług.
- Posiadamy dwa modele współpracy – partnerski i franczyzowy. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi 3,5 tys. zł, w drugim – 15,5 tys. zł. Partnerem Ship Center może zostać tylko przedsiębiorca, który co najmniej od 3 miesięcy prowadzi działalność usługową, np. punkt ksero, agencję reklamową, punkt wyrobu pieczątek lub biuro rachunkowe i chce swoje usługi poszerzyć o dodatkowe - kurierskie, aby zwiększyć swój zysk. Partner Ship Center jest całkowicie zwolniony z opłaty licencyjnej, a jego szkolenie jest krótsze. Natomiast franczyzobiorca otwiera z nami swój biznes od podstaw – tłumaczy Kamil Janowski.
Franczyzobiorcy Ship Center mają do swojej dyspozycji dedykowaną infolinię, dzięki czemu centrala może pomóc im ulepszyć reklamę dla klienta, jeśli pojawią się problemy i reklamacje. Wkrótce franczyzodawca uruchomi portal internetowy, zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane przez franczyzobiorców pytania techniczne. Każdy punkt Ship Center posiada specjalny program, na podstawie którego co miesiąc wysyłana jest analiza sprzedaży i rentowności. Pozwala on monitorować zyski poszczególnych punktów usługowych oraz porównywać jej wyniki z innymi. Dzięki temu partner wie, które usługi sprzedają się najlepiej, a które wymagają lepszej promocji.
Podczas gdy wiele firm odnosi sukcesy dzięki wąskiej specjalizacji, w przypadku punktów świadczących usługi dla firm ważniejszy jest ich jak najszerszy zakres.
- Ze względu na specyfikę poszczególnych punktów oraz preferencje ich właścicieli, odnotowujemy zróżnicowany udział różnych typów usług w punktach Mail Boxes Etc. Standardowo prym wiodą krajowe i zagraniczne przesyłki kurierskie, stanowiące około 50-70 proc. obrotów. Kolejnym źródłem dochodu naszych franczyzobiorców są wszelkiego rodzaju usługi poligraficzne, włącznie z tworzeniem projektów graficznych, stanowiące ok. 10-25 proc. obrotów. Pozostałe usługi, takie jak: skrytki adresowe, usługi pocztowe, wydawanie przesyłek ze sklepów internetowych, przekazy pieniężne stanowią uzupełnienie oferty. Należy jednak pamiętać, iż zgodnie z założeniem naszego konceptu, wszystkie usługi wzajemnie się uzupełniają, np. klient nadający paczki ma często potrzebę zamówienia wizytówek, a klient wynajmujący skrytkę, może mieć potrzebę nadania przesyłki. Staramy się dostarczyć naszym klientom właśnie takie kompleksowe rozwiązania, aby sprostać ich oczekiwaniom - zapewnia Dawid Wojtarowicz z MBE Poland. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

