Liderzy zapomnianego rynku

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Otwarta 5 listopada stacja paliw Intermarché w Ząbkowicach Śląskich jest pierwszą w tej miejscowości i zarazem 51. uruchomioną pod francuskim szyldem w Polsce. Podobnie jak pozostałe stacje, nowy punkt powstał w sąsiedztwie supermarketu należącego do Grupy Muszkieterów. Stacja będzie czynna przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i zaoferuje paliwa dostarczane są przez spółki Orlen Paliwa oraz Gaspol. 
- Cieszymy się, że udało nam się uruchomić stację paliw Intermarché w Ząbkowicach Śląskich, dzięki czemu w całym kraju posiadamy już ponad 50 obiektów naszej sieci. Podobnie jak na naszych pozostałych stacjach w całej Polsce, także na ząbkowickiej zapewniać będziemy paliwo pochodzące od renomowanych dostawców, w cenach niższych niż te oferowane przez konkurencję w tym regionie – komentuje Aleksander Hołoga, kierownik Działu Stacji Paliw w Intermarché.

Dzięki nowemu obiektowi sieć Intermarché wzmocniła swoją pozycję lidera na polskim rynku przysklepowych stacji paliw. Konkurenci zostali w tyle – drugi w stawce Carrefour ma 43 punkty, Auchan – 24, a Makro raptem 6. Znamienne jest, że żaden z wymienionych operatorów w ostatnich trzech latach nie uruchomił przy swoich sklepach ani jednej nowej stacji. Do 2011 roku tego typu punktów regularnie przybywało, ale później rynek zaczął gwałtownie hamować. Przyczyny? Niewykluczone, że operatorzy zrealizowali zaplanowane pierwotnie otwarcia, a pozostałe lokalizacje istniejących sklepów nie gwarantowały już takiego potencjału dla stacji paliw. Z drugiej strony w ostatnich latach liczba samych supermarketów przyrastała wolniej, niż jeszcze pod koniec ubiegłej dekady. Dziś rynek pozostaje w impasie, ale główni gracze nie wykluczają, że w przyszłości wrócą do planów otwarć.
- Gdyby pojawiły się kolejne możliwości, rozważymy budowę następnych obiektów – mówi Dziennikowi Gazeta Prawna Maria Cieślikowska z Carrefour Polska.

Grupa Muszkieterów wątpliwości nie ma. Co roku otwiera po kilka nowych obiektów. Do końca roku mają powstać jeszcze dwa – w Przeworsku i Grajewie. Dla franczyzobiorców supermarketów Intermarché stacje to ważny element biznesu – poszerzają ich ofertę dla klientów, a tym samym ciągną obroty w górę.
- Będziemy nadal otwierać rocznie około 10 stacji paliw – deklaruje Aleksander Hołoga.

Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego przysklepowe stacji stanowią niecałe 3 proc. wszystkich stacji w Polsce. Pod względem obrotów ich udział jest wyższy – sięga 6 proc. (gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €