IKEA - nie, a Duka tak

W przeciwieństwie do IKEA, firma Duka - inna szwedzka marka z wyposażeniem domu - sprzedaje licencję na biznes. Franczyzodawca przedstawił warunki współpracy.
W branży „dla domu i ogrodu” rzadko się zdarza, żeby franczyzę oferowała firma, która dopiero pojawiła się na rynku. Duka ma kilkunastoletnie doświadczenia w Polsce oraz ponad 50-letnie na świecie. W tym roku zdecydowała się na sprzedaż licencji na biznes. Pochodząca ze Szwecji marka zarządza w Polsce 33. sklepami własnymi oferującymi wyposażenie i akcesoria do kuchni. Franczyzodawca wprowadził na rynek także drugi, komplementarny koncept pod nazwą House&More z luksusowymi meblami do domu oraz ogrodu.
- Niedawno uruchomiliśmy salon sprzedaży w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, który łączy w sobie oba koncepty. Również w takiej wersji można nawiązać z nami współpracę franczyzową. Poszukujemy partnerów w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców, którzy otworzą sklep o powierzchni minimum 100 m2 w centrum handlowym lub przy ruchliwej ulicy – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.
Duka działa w systemie depozytowym, co oznacza, że partner płaci franczyzodawcy za towar dopiero po jego sprzedaniu. Umowa współpracy zawierana jest na pięć lat. Inwestycja w biznes wynosi minimum 80 tys. zł.
Z badań GfK Polonia, wynika, że już 30 proc. Polaków produkty związane z remontem i urządzaniem wnętrz kupuje w sklepach internetowych. Powód? Niższe ceny, duży wybór i łatwy dostęp do szerokiej bazy artykułów. W ten sposób oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale i czas. Dlatego coraz więcej firm z branży decyduje się sprzedawać swoje produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Tak samo jest w przypadku Duki, która w swoim sklepie internetowym, oprócz mebli i akcesoriów, oferuje także szwedzkie przysmaki. Zamówienie można odebrać w każdym ze sklepów stacjonarnych.
- W przypadku zamówienia mebli z oferty katalogowej, których nie ma w danej chwili w sklepie, czas oczekiwania na ich dostawę wynosi do dwóch miesięcy – dodaje Maciej Tolewski.
Sprzedaż w sklepach z wyposażeniem dla domu zależy w dużej mierze od liczby nowo oddanych inwestycji. Zwykle mówi się o mieszkaniach wybudowanych przez dużych deweloperów. Okazuje się jednak, że w statystykach liczby oddanych do użytku lokali mieszkalnych, których w minionym roku było 146 tys., dominują indywidualni inwestorzy. Według danych GUS za 2013 rok jest ich 55,5 proc., podczas gdy deweloperzy zbudowali w tym czasie niespełna 40 proc. mieszkań. Pozostałe 5 proc. zawdzięczamy aktywności na rynku budowlanym samorządów, zakładów pracy i spółdzielni. Co to oznacza? Że Polaków stać na zbudowanie domu, których w naszym kraju średnia wartość wraz z terenem pod budowę wynosi średnio ponad pół miliona złotych. A jeśli są w stanie tyle zainwestować we własne cztery ściany, stać ich również na wyposażenie, także w sklepach z luksusowymi meblami. (dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...