Piwiarnia Warki: tu rośnie, tam spada

Liczba pubów pozostaje bez zmian, ale obroty rosną, w czym pomogły piłkarskie i siatkarskie mistrzostwa.
Pod logo należącej do Grupy Żywiec sieci Piwiarni Warki działają 73 lokale. To mniej niż pod koniec ubiegłego roku, bo w 2014 roku wygasły i nie zostały przedłużone umowy z właścicielami ośmiu punktów.
- W przypadku trzech Piwiarni Warki franczyzbiorcy wycofali się w ogóle z gastronomii. W kolejnych trzech przypadkach sami podjęliśmy decyzję o tym, że nie podpiszemy nowej umowy franczyzowej, m.in. ze względu na to, że lokale znajdowały się w mniejszych miastach o niskim potencjalne sprzedażowym. Dwie Piwiarnie przestały być lokalami franczyzowymi, ale nadal kontynuują współpracę z Grupą Żywiec na podstawie innych umów - tłumaczy Maciej Golnowski, specjalista ds. franczyzy w sieci Piwiarnia Warki.
Franczyzodawcy nadrobili na razie trzema otwarciami – w Wałczu, Tarnowie i Katowicach, ale zapowiadają, że w listopadzie i grudniu ich piwo poleje się w siedmiu nowych miastach. - Kolejne otwarcia zostały zaplanowane w Siedlcach, Zamościu, Ostrołęce, Olkuszu, Bielsku-Białej, Warszawie i Bytomiu – wylicza menedżer.
Zapewnia też, że mimo przetasowań lokalowych sprzedaż piwa w Piwiarniach Warki zwiększa się z roku na rok, co przekłada się bezpośrednio na przychody dla Grupy Żywiec. Ilość piwa wypitego w Piwiarniach od stycznia do września 2014 roku wzrosła o 9 proc., obroty – o 12 proc.
- Wpływ na to miało wiele czynników: w pierwszej kolejności dwie duże imprezy sportowe: mistrzostwa świata w piłce nożnej i w siatkówce. Piwiarnie Warki to lokale o charakterze sportowym, chętnie odwiedzane przez kibiców. Nie bez znaczenia były również promocje sieciowe przeprowadzone w 2014 roku w piwiarniach, np. Oktoberfest, w trakcie którego specjalnie dla Piwiarni Warki sprowadziliśmy z Niemiec warzonego na to święto Paulanera Oktoberfest. Dodatkowo w tym roku umożliwiliśmy montaż w Piwiarniach Warki instalacji nalewaków do piwa Żywiec, Heineken, Paulaner czy Brackie Mastne. A do 2014 roku w Piwiarniach Warki montowane mogły być jedynie nalewaki do piwa Warka - tłumaczy Maciej Golnowski. - Piwiarnie są dochodowe zarówno dla nas, jak również dla franczyzobiorców. Wielu naszych partnerów planuje otwarcie pod naszym szyldem kolejnych barów – przekonuje
Wzrosty sprzedaży w Piwiarniach mogą budzić optymizm, ale tego samego nie da się powiedzieć o wynikach kontrolującego je koncernu. W pierwszych trzech kwartałach 2014 zysk netto Grupy Żywiec spadł o ponad 30 proc. w porównaniu z okresem od stycznia do września przed rokiem. Niższe okazały się też przychody. Szukając narzędzi poprawy sytuacji zarząd Żywca zdecydował się na grupowe zwolnienia. Ominęły one wprawdzie zespół zarządzający Piwiarniami, ale marka po raz pierwszy od wielu lat nie pojawiła się corocznych na Targach Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki. W 2015 roku zaplanowane zostały otwarcia kolejnych 10 Piwiarni. Pytanie, czy część istniejących nie zniknie z rynku…
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...