PRL, czyli idziemy na jednego

Klienci bistro zwykle wpadają do nich na przysłowiowego szota. Właściciel PRL Klub twierdzi, że zna receptę na zatrzymanie gości.
Ciągle przybywa na ulicach polskich miast bistro z tanią wódką i przekąskami. Na tęsknocie za PRL-em można dobrze zarobić. Ceny pozornie wydają się niskie, ale jeśli policzymy, że za kieliszek wódki (50 ml) zapłacimy 5 zł, podczas gdy za butelkę o pojemności 0,5 l 20 zł, dopiero wtedy widać zysk właściciela bistro. Podobnie jest w przypadku serwowanych tradycyjnych przekąsek – tatar, nóżki w galarecie, śledź w oleju, smalec – skromne porcje kosztują 8-10 zł. Nie zniechęca to jednak klientów, którzy świetnie się bawią w rytm muzyki z lat 70. i 80. Problemem jest jednak fakt, że ich wizyta zwykle trwa tyle ile wypicie z przyjaciółmi jednej „kolejki”. Później goście przenoszą do innego lokalu lub klubu.
- Staramy się zatrzymać klientów u nas jak najdłużej – mówi Mateusz Beda, współwłaściciel sieci PRL Klub. – Dlatego w każdym lokalu PRL Klub znajduje się dance floor. W tej sytuacji goście nie muszą się przenosić w inne miejsce, bo mogą u nas zjeść, napić się oraz wytańczyć. Poza tym wielu klientów jest w wieku ok. 40 lat, a takie osoby, w przeciwieństwie do nastolatków, nie uprawiają tzw. clubbingu polegającego na częstej zmianie lokalu jednego wieczora.
Aby jednak scena do tańczenia mogła znaleźć się w klubie, ten powinien liczyć ok. 200 m2. W tym przypadku inwestycja w bistro wynosi ok. 100 tys. zł. Przedsiębiorcy posiadający lokal o mniejszej powierzchni, np. 100 m2, muszą zainwestować minimum 45 tys. zł. Im większa powierzchnia, tym większy komfort gości, którzy często narzekają w barach bistro na ścisk i duchotę do tego stopnia, że czasem osobiście mogą poczuć ile szotów wypił klient, który próbuje wcisnąć się do barowej kolejki.
- Konkurencja innych bistro w okolicy PRL Klubu nie zmniejsza opłacalności biznesu. Wprost przeciwnie, sprawia, że klienci odwiedzając inne lokale, trafią w końcu do naszego, i to na dłużej. Ważne jednak, żeby klub znajdował się w centrum miasta. Nasi franczyzobiorcy mogą także organizować imprezy tematyczne, a także wieczory panieńskie i kawalerskie oraz urodziny. Obecnie poszukujemy partnerów z Warszawy, Poznania i Krakowa – wymienia Mateusz Beda.
We franczyzie rozwijają się jeszcze dwa koncepty gastronomiczne nawiązujące charakterem do klimatu PRL-u. Jednym z nich jest Ministerstwo Śledzia i Wódki, drugim – Meta Disco. Tylko pierwszy z nich przekroczył liczbę 10 placówek. Przeszkodą w rozwoju sieci bistro może być fakt, że te, aby odnieść sukces powinny znajdować się w centrum miasta i przy głównych ulicach, gdzie większość lokali jest już zajęta. Poza tym nieskomplikowane menu sprawia, że tego typu kluby nie wymagają wypracowywanego latami know-how. Właściciel sam może stworzyć klimat odpowiednim umeblowaniem i muzyką sprzed trzech dekad. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...