Bar dla oszczędnych

W Elblągu otworzył się pierwszy bar Meat & Fit. Franczyzodawca chce przyciągnąć inwestorów z mniejszym budżetem.
Pierwszy punkt Meat & Fit ruszył pod koniec października w centrum Elbląga. W menu znalazły się niskokaloryczne sałatki, a także burgery wołowe i panierowane kawałki kurczaków. Nowy koncept wpisuje się w trend street foodu – tylko w dniu otwarcia elbląski bar obsługiwał klientów do 4 rano. Lokalizacja w centrum miasta zapewnia ruch w późnych godzinach nocnych.
Z badania wykonanego w 2013 roku przez Instytut Homo Homini dla Makro Cash&Carry wynika, że co dziesiąty Polak je kilka razy w tygodniu na mieście, 43,5 proc. – raz w tygodniu, zaś 47 proc. – rzadko lub nigdy. Coraz większą część rynku stanowi jedzenie uliczne, tzw. street food, rozumiane już nie tylko jako budki z kebabami, hot dogami i zapiekankami. Cena dania w restauracji zawiera w sobie koszt obsługi kelnerskiej, czynszu za lokal i oczywiście samego posiłku.
W przypadku jedzenia ulicznego duża część tych kosztów w ogóle nie istnieje, bo klient sam odbiera zamówienie, a lokal znajduje się na niewielkiej powierzchni. Tak właśnie jest w przypadku Meat & Fit, nowego konceptu gastronomicznego, który wdrożył właściciel sieci 7th Street. Restauracje 7th Street powstają w centrach handlowych i przy głównych ulicach miast, przez co kwota inwestycji w biznes może dojść do 250 tys. zł. Rozbudowane menu zawiera steki, żeberka, krewetki oraz burgery i panierowane kurczaki. Franczyzodawca wprowadzając nowy koncept liczy na przyciągnięcie inwestorów z budżetem poniżej 100 tys. zł zainteresowanych otwarciem własnego lokalu gastronomicznego. Ryzyko dla franczyzobiorcy polega na tym, że koncept Meat & Fit nie został jeszcze sprawdzony przez właściciela licencji. Ten jednak podpiera się doświadczeniem w prowadzeniu restauracji 7th Street.
- Trudno mówić o lokalu, bardziej adekwatną nazwą będzie raczej określenie punkt gastronomiczny. W Meat & Fit przewidujemy maksymalnie 2-5 stolików lub sprzedaż tylko na wynos z tzw. okienka – mówi Łukasz Błażejewski, menedżer ds. franczyzy 7th Street i Meat & Fit. - Nie są to lokale typu fast food, ale zamówienie na pewno dostaniemy znacznie szybciej niż w restauracji 7th Street, gdyż nie występują tutaj procesy pośrednie, tak jak zebranie zamówienia, wprowadzenie go do systemu POS (komputer z dotykowym ekranem – przyp. red.), przekazanie do kolejki na kuchni itd. W Meat & Fit od razu po złożeniu zamówienia zaczyna się proces przygotowania dania. Dodatkowo fakt, że wszystkie dania robione są na oczach klienta sprawia, że czas oczekiwania w świadomości klienta staje się krótszy.
- Większość klientów odwiedzających nas w pierwszych dniach to osoby w wieku 14-40 lat. Skonstruowaliśmy menu na każdą kieszeń - osoby młode z mniej zasobnym portfelem kupują małe zestawy panierowanych kurczaków poniżej 10 zł lub kanapki, natomiast osoby z nieco zasobniejszym portfelem przeważnie decydują się na burgery wołowe. Trudno nazwać nas fast foodem, bo wszystkie dania robimy od początku, np. grillujemy surową wołowinę do naszych burgerów, kurczaki ręcznie panierujemy na oczach klientów – dodaje Łukasz Błażejewski.
Jeszcze w tym roku pod logo Meat & Fit powstanie kolejny stacjonarny punkt. Ponadto franczyzodawca realizuje zamówienie na trzy mobilne punkty gastronomiczne w formie przyczep, które będą funkcjonowały w sezonie letnim 2015. Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem stacjonarnego baru Meat & Fit muszą liczyć się z inwestycją w wysokości ok. 60 tys. zł, natomiast osoby zdecydowane na mobilny punkt gastronomiczny w postaci przyczepy lub food trucka ok. 98 tys. zł.
Konkurencją dla Meat & Fit będą modne ostatnio lokale z burgerami, na przykład Bobby Burger, Western Chicken oferujący kurczaka w panierce oraz debiutujące w tym roku we franczyzie Groole, serwujące potrawy z ziemniaków. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...