Kulisy biura nieruchomości
Zainteresowani współpracą z Metrohouse nie inwestują "w ciemno". Przed otwarciem biura rozmawiają z innymi franczyzobiorcami.
Obecnie w sieci Metrohouse działa ponad 70 franczyzobiorców, a centrala ma podpisane umowy franczyzowe łącznie na 92 lokalizacje, co oznacza że w ciągu kilku najbliższych miesięcy ruszą 22 biura nieruchomości. Aby wyjaśnić potencjalnym partnerom, jak wygląda rekrutacja oraz prowadzenie biznesu pod szyldem Metrohouse, franczyzodawca uruchomił specjalny serwis internetowy. Odpowiada on na najczęściej zadawane przez przyszłych licencjobiorców pytania.
- Praktycznie na każdej rozmowie handlowej pojawiają się pytania o okres zwrotu z inwestycji oraz o to, kiedy oddziały zaczynają przynosić dochód. Z każdym kandydatem, na kolejnych etapach rozmów omawiamy i tworzymy budżet dla danego regionu. Stopa zwrotu może być bardzo różna, zależna od lokalizacji, bardzo istotne są też możliwości właściciela, zakładane tempo działania, wdrożenia i planowana skala działan prowadzenia biznesu. Po spotkaniu budżetowym, na którym wspólnie z potencjalnym franczyzobiorcą przygotowujemy szczegółowy plan budżetowy, kandydat ma dokładną informację w jakim czasie i przy jakich działaniach oddział powinien stać się rentowny i w jakim czasie powinien nastąpić zwrot z inwestycji - wyjaśnia Piotr Jarosz, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Metrohouse.
Autorzy serwisu Metrohouse przygotowali informacje dla osób, które wcześniej nie były związane z branżą nieruchomości. Nie zabrakło również aktualnych informacji o nowych biurach franczyzowych firmy.
– Zależało nam na przygotowaniu witryny z informacjami, które ułatwią pierwsze spotkania kandydatów na franczyzobiorców z przedstawicielami Metrohouse. Znacznie łatwiej prowadzi się rozmowy z partnerami, którzy posiadają wiedzę o możliwościach współpracy z naszą firmą, znają nasz model działania. Często rozmawiamy z osobami, które wcześniej kontaktują się z już działającymi franczyzobiorcami. Najczęściej osoby zainteresowane współpracą proszą o umówienie spotkań z jednym bądź kilkoma obecnymi franczyzobiorcami, aby dowiedzieć się, jak współpraca widziana jest okiem franczyzobiorcy. Nasi partnerzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. W takich sytuacjach sugerujemy spotkania z kilkoma przedsiębiorcami – takimi, którzy funkcjonują w sieci długo i takimi, którzy dopiero zaczęli, franczyzami które generują rekordowe wyniki, i takimi, które generują wyniki słabsze – po dwóch, trzech takich spotkaniach potencjalny franczyzobiorca ma dość dokładny obraz współpracy i potencjału Metrohouse - dodaje Piotr Jarosz.
Jednak nie wystarczy chcieć, by móc. Nie każdy, kto zgłasza się do franczyzodawcy otworzy swoje biuro nieruchomości pod szyldem Metrohouse. Taki problem mogą mieć kandydaci, którzy chcą prowadzić biznes dodatkowo, mając inną pracę lub inną działalność. Jedynym wyjątkiem jest zatrudnienie osoby, która będzie nadzorowała pracę oddziału na stanowisku kierownika lub dyrektora.
- Zdarza się, że rozmowy z kandydatem nie kończą się sukcesem, jeśli kandydat nie chce prowadzić biura na taką skalę, jakiej oczekujemy. Zależy nam, aby placówki stawały się w szybkim tempie wiodącymi biurami w danych regionach. Dla osób chcących działać na mniejszą skalę, w rejonach z mniejszym potencjałem, mamy opcję tzw. mini franczyzy - mówi Piotr Jarosz. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


