Windykator na licencji

Chcemy wejść na polski rynek, bo tutejsze firmy coraz częściej współpracują z agencjami windykacyjnymi - mówi Emile Spruijt, dyrektor zarządzający Straetus.
Czym zajmuje się firma Straetus i dlaczego zdecydowała się na wejście na polski rynek?
Straetus to międzynarodowa sieć windykacyjna, oferująca usługi głównie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Naszym celem jest dalszy rozwój firm na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy zainteresowani inwestycjami w krajach stabilnych gospodarczo i dynamicznie rozwijających się, a Polska zdecydowanie jest jednym z nich. Tempo wzrostu gospodarczego stawia Polskę wśród najszybciej rozwijających się krajów Europy. Mimo kryzysu gospodarczego, który dotknął Europę w 2009 roku, Polska osiągnęła w tamtym okresie najwyższy wskaźnik PKB w Unii Europejskiej.
Czy polskie firmy często korzystają z usług biur windykacji?
Polskie firmy coraz częściej współpracują z agencjami windykacyjnymi. W Europie Środkowo-Wschodniej aż 40 proc. faktur z odroczonym terminem płatności jest płaconych po wyznaczonym terminie. W celu uzyskania zapłaty 59 proc. firm korzysta z pomocy agencji windykacyjnych, a odsetek ten stale wzrasta. Charakterystyczna dla polskich przedsiębiorców jest szczególna dbałość o ochronę stosunków handlowych z dłużnikiem. Dlatego jesteśmy przekonani, że wypracowana przez nas metoda windykacji w połączeniu z korzyściami wynikającymi ze współpracy w ramach systemu franczyzowego, zagwarantuje Straetus dynamiczny rozwój w Polsce w długim okresie czasu.
Jaką wiedzą Straetus dzieli się ze swoimi partnerami?
Aktualnie pod logo Straetus działa ponad 35 jednostek franczyzowych w Holandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Rosji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W wymienionych przypadkach działalność oparta jest o masterlicencje. Jej cena wynosi minimum 45 tys. euro, zaś licencja na pojedyncze biuro kosztuje minimum 5 tys. euro. Kwota ta zawiera opłatę franczyzową, a także koszty obsługi prawnej, szkolenia z zakresu windykacji w holenderskiej centrali, szkolenia w Polsce prowadzone przez krajowych specjalistów z branży windykacyjnej oraz warsztaty zorganizowane w biurze jednego z masterfranczyzobiorców. Zarówno masterfranczyzobiorca, jak i indywidualni franczyzobiorcy, powinni posiadać odpowiednie doświadczenie biznesowe. Nie ma dla nas znaczenia, czy będzie to mężczyzna czy kobieta, najważniejsze jest, aby były to osoby przedsiębiorcze, dla których znaczenie mają wartości etyczne w biznesie. Głównym zadaniem masterfranczyzobiorcy jest zbudowanie i stały rozwój sieci franczyzowej na terenie całej Polski. Oczywiście Straetus będzie wspierał te zadania na każdym etapie przez udzielanie wsparcia merytorycznego, technicznego i administracyjnego.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej