Wybierz biznes dla siebie
Odwiedzający Targi Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki przez trzy dni wybierali pomysły na własną firmę. Następna szansa 15-17 października 2015.
Krzysztof Rudnicki na Targi Franczyzy przyjechał z Poznania. Rozważa otwarcie sklepu odzieżowego w jednym z poznańskich centrów handlowych. – Rozmawiałem już z przedstawicielami sieci z ubraniami dziecięcymi Tup Tup oraz Pawo z modą męską. Na co dzień zajmuje się projektami związanymi z tworzeniem programów lojalnościowych. Dzięki swojej pracy doceniłem jak wysoki potencjał sprzedażowy mają centra handlowe. Biorę pod uwagę otwarcie sklepu w galerii Łacina lub Dębiec w Poznaniu – mówi Krzysztof Rudnicki.
Marek Ziółkowski, dyrektor zarządzający firmy Pawo, jako jedną z większych zalet sieci podaje elastyczne zasady współpracy. – Indywidualnie negocjujemy czas trwania umowy. Współpracujemy z bankiem, który może kredytować część inwestycji naszego partnera. Towar w sklepie franczyzobiorcy zostaje mu powierzony przez centralę, a wynagrodzenie wypłacane jest prowizyjnie w zależności od wyników sprzedaży. Na Targach rozmawialiśmy już przedsiębiorcami z Wielkopolski, Śląska i Mazowsza – dodaje dyrektor zarządzający Pawo.
Wiele firm, które niedawno podjęły decyzję o rozwoju we franczyzie, wybierają Targi jako miejsce debiutu ich konceptu. Tak było w przypadku właściciela Duki i House&More.
- Pierwsza marka zajmuje się sprzedażą wysokiej klasy sprzętu kuchennego, druga – luksusowych mebli ogrodowych i do salonu. Franczyzobiorcy mogą wziąć towar w depozyt, a przy zapłacie za niego, otrzymują rabat. Nasze sklepy powstają w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców na powierzchni 100-400 m2. W nowo otwartej Galerii Warmińskiej ruszył salon, który łączy oba koncepty – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.

W Targach Franczyzy udział wzięło blisko 150 marek franczyzowych. Kolejna edycja Targów odbędzie się 15-17 października 2015 roku. Więcej informacji na stronie Targów Franczyzy.
Niektórzy odwiedzający planują uruchomić biznes na licencji w ramach spółki. Piotr Duracz wspólnie z siostrą szukają franczyzodawcy z branży gastronomicznej, mimo że doświadczenie zdobył pracując w biurze podróży.
– Szybki rozwój sieci pizzerii Biesiadowo wzbudził nasze zainteresowanie. Chcemy otworzyć w Warszawie restaurację przystępną cenowo, którą będą mogli odwiedzać goście o różnej zasobności portfela – wyjaśnia Duracz.

Targi Franczyzy odwiedziło kilka tysięcy kandydatów na franczyzobiorów.
Na stoisku Grupy Muszkieterów pojawiali się rozmówcy zainteresowani zarówno konceptem Intermarche jak i Bricomarche, chociaż w poprzednich latach dominowały pytania dot. franczyzy spożywczej. Okazuje się, że sklepy z asortymentem dla domu i ogrodu dogoniły popularnością Intermarche.
- Goście mogą porozmawiać z naszymi franczyzobiorcami, którzy opowiadają jak wyglądały ich początki w roli właścicieli Intermarche i Bricomarche. Zależy nam, aby odwiedzający zabierali na Targi swoich życiowych partnerów. Prowadzenie supermarketu najlepiej sprawdza się jako biznes rodzinny, ponieważ czasem wymaga poświęceń, np. w przypadku zmiany miejsca zamieszkania. Preferujemy pary, które uzupełniają się. Kontakt z uczestnikami Targów w tym i poprzednich latach pokazuje, że odwiedzający mają coraz konkretniejsze pytania, wiedzą czego mogą wymagać od franczyzodawców oraz jakie są wobec nich oczekiwania – mówi Katarzyna Pilecka z Grupy Muszkieterów.
Również dwa pomysły na biznes, które uzupełniają się, dostępne były na stoisku Ecomyjni i DetailKing. Pierwszy z nich to sieć myjni samochodowych, drugi – autokosmetyka. – Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc w uzyskaniu dotacji w kwocie 20-40 tys. zł. Mamy przygotowane dokumenty, które w 80 proc. przypadków skutecznie pomagają pozyskać dofinansowanie różnych instytucji – zapewnia Marek Karafioł, franczyzodawca. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Haircut Express
Salony fryzjerskie
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Lody Bonano
Lodziarnie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Ship Center
Usługi kurierskie
T-Pizza
Pizzerie
VeloBank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Nowe zasady gry w nieruchomościach
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego n...
Berlin Döner Kebap kończy rok z przytupem
Tylko w grudniu Berlin Döner Kebap otworzył trzy lokale, w trzech nowych miastach i w trzech odmiennych formatach franczyzowych.
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz...


