Gabinet kosmetyczny w małym mieście

Dla Yasumi ważniejsza jest zasobność portfeli potencjalnych klientów, niż liczba mieszkańców miasta, gdzie planuje otwarcie.
Yasumi działa w Polsce od ponad 10 lat. Pod szyldem sieci funkcjonuje 40 punktów Yasumi Epil wyspecjalizowanych w usługach depilacyjnych, 12 gabinetów Yasumi Slim, w których klientki mogą poddać się zabiegom wyszczuplającym i 48 salonów Yasumi Instytut Zdrowia i Urody (kompleksowa pielęgnacja twarzy i ciała). Od początku roku firma zanotowała 9 nowych otwarć.
- Większość z nich to Instytuty Zdrowia i Urody, czyli nasz najbardziej kompleksowy wariant. Zauważyliśmy tu wyraźne odwrócenie trendu – jeszcze kilka lat temu szczególnym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszył się franczyzowy koncept Epil, który w latach 2011-2012 uruchomił aż 40 punktów, a obecnie najbardziej dynamicznie rozwija się właśnie sieć Instytutów – mówi Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju Yasumi.
We wrześniu pierwszych klientów przywitają dwie nowe placówki – w Gdańsku i Suchym Lesie, 16-tysięcznej miejscowości w województwie wielkopolskim. Wybór małego ośrodka na lokalizację dość ekskluzywnego salonu może dziwić, ale Artur Kołecki przekonuje, że liczba ludności nie jest tu najważniejszym kryterium:
- Większą uwagę zwracamy na potencjał miejsca – jaki jest średni przychód na mieszkańca, ile wynosi stopa bezrobocia, jaka jest polityka władz miejskich wobec biznesu. Małe miasteczko w pobliżu dużej aglomeracji rokuje zupełnie inaczej, niż gmina w uboższych regionach, stąd przy podejmowaniu decyzji kierujemy się raczej oceną struktury społecznej - tłumaczy.
W najbliższych miesiącach franczyzodawca poloży nacisk na wzmocnienie obecności marki w województwach zachodniopomorskim i lubelskim, w których działa najmniej salonów. Firma planuje też kontynuować ekspansję za granicą – w tym roku powstały pierwsze Instytuty w Austrii i Kazachstanie.
- Nie szukaliśmy partnerów za granicą, inicjatywy wyszły od samych inwestorów – są to osoby związane z Polską, które zetknęły się z Yasumi i powstanowiły poprowadzić biznes pod naszym szyldem. Partner z Kazachstanu studiował w Krakowie i po powrocie do kraju zdecydował się na współpracę z nami. Planujemy rozszerzać działalność w tym regionie – zapowiada Artur Kołecki.
(mt)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej