Moda na zdrową żywność
Na rynek zdrowej żywności w USA wkraczają wielkie koncerny spożywcze
Jak informuje Gazeta Wyborcza w tym miesiącu na półkach amerykańskich supermarketów pojawią się cztery nowe rodzaje płatków śniadaniowych firmowane przez Cascadian Farm. Tymczasem tak naprawdę produkuje je rynkowy potentat General Mills.
Produkowanie na rynek żywności organicznej stało się nagle bardzo atrakcyjną propozycją dla szukających możliwości rozwoju konglomeratów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Tradycyjna sprzedaż w supermarketach rośnie zaledwie o 1 procent rocznie, podczas gdy w sklepach ze zdrową żywnością – nawet kilkakrotnie szybciej. Na przykład sieć z żywnością organiczną Whole Foods Market z Teksasu, największa w Stanach Zjednoczonych, odnotowała 20-procentowy wzrost obrotów i zysku, stając się łakomym kąskiem dla inwestorów.
Sieci tradycyjnych supermarketów, takich jak Kroger czy Safeway, urządziły w swoich sklepach działy ze zdrową żywnością i jak tylko mogą, naśladują Whole Foods. Konglomeraty spożywcze wykupują zaś marki cieszące się powodzeniem w sklepach Whole Foods. Wielcy gracze nie poprzestają na przejęciach, lecz starają się rozwijać własne działy produkcji zdrowej żywności.
Jednak produkowanie zdrowej żywności skłania duże koncerny do postawienia sobie pytania, czy ich własne logo na opakowaniu zachęci, czy odstraszy konsumentów kupujących organiczne jedzenie. Kolejnym wyzwaniem dla gigantów jest osiągnięcie jakości i smaku przy zachowaniu organiczności(bez pestycydów) i naturalności. Zarówno Whole Foods jak i Wild Oats Markets z reguły odrzucają produkty, które nie spełniają wszystkich powyższych kryteriów.
Więcej: Gazeta Wyborcza, 17 czerwca 2002Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

