Znane marki w małych miastach

O tym, że centrum handlowe w średniej wielkości mieście rozwiązuje problem "migracji zakupowej" opowiada Łukasz Gruszczyński z Rank Progress.
Czy znane marki odzieżowe nie boją się wchodzi do małych miast? Czy klienci z miast liczących 50-100 tys. mieszkańców mogą liczyć, że w swoim mieście spotkają marki typu Reserved, House, Adidas, 4F, H&M, Zara?
Wiodące marki, które do tej pory można było spotkać tylko w największych aglomeracjach, doceniły już potencjał inwestycji lokowanych w średniej wielkości miastach. W większości naszych centrów handlowych klienci mają do swojej dyspozycji butiki sieci LPP czy H&M i cieszą się one ogromną popularnością.
Klienci z mniejszych miejscowości, dopóki w ich mieście nie powstanie centrum handlowe, na większe zakupy zwykle wybierają się do stolicy regionów i innych większych miast na zakupy. Czy powstanie galerii handlowej w ich mieście skutecznie ogranicza tę „migrację zakupową”?
Dzięki centrum, które powstaje w mieście lub w najbliższej okolicy, nie trzeba już jeździć do sklepów oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów. Przykładem może być Brama Pomorza w Lipienicach k. Chojnic. Mieszkańcy całego regionu nie muszą już podróżować do oddalonej o blisko 100 km Bydgoszczy, ponieważ mogą robić zakupy w komfortowych warunkach w swoim centrum, które ma bogatą ofertę handlową. O popularności takich inwestycji świadczy także fakt, że od otwarcia Bramy Pomorza w październiku 2013 roku, jej popularność stale rośnie i odwiedza ją co raz więcej klientów. Dlatego też, obecnie przygotowujemy się do rozszerzenia oferty tego centrum o dodatkowy pasaż handlowy i wielosalowe kino.
Czym różnią się tzw. kotwice w centrach handlowych małych i dużych miast? Czy są to inne sieci handlowe/usługowe, czy ograniczenia dotyczą powierzchni i asortymentu?
Tzw. kotwice, lokowane w centrach handlowych w małych aglomeracjach mają duży wpływ na sukces danego obiektu z uwagi m.in. na wciąż skromną liczbę dużych powierzchni handlowych (odzieżowych), które są rozwijane w mniejszych miastach. Współpraca z największymi sieciami handlowymi daje gwarancję na to, że centrum stanie się bezkonkurencyjne w danym regionie. Tym bardziej, że wspomniana grupa najemców w najbliższej perspektywie czasowej, nie przewiduje zwiększania liczby swoich sklepów w małych miastach.
Kotwice w małych i dużych miastach to praktycznie te same sieci handlowe. Jednak ich oferta nadal jest różna. Powierzchnie handlowe najemców wchodzących do małych miast przeważnie są mniejsze o ok. 30 proc. od powierzchni standardowych realizowanych w dużych aglomeracjach. To samo dotyczy asortymentu, który jest zmniejszony i dopasowany do odbiorcy z mniejszego miasta. Większość sieci handlowych posiada klasyfikację swoich lokali dopasowaną do liczby mieszkańców danego miejsca. W oparciu o nią do nowej inwestycji automatycznie przypisywany jest model obiektu, jaki może być zrealizowany, bądź nie, w danym mieście.
Czy Rank Progress ma problemy z przekonaniem lokalnego biznesu do zaakceptowania centrum handlowego w swoim mieście? Jak najłatwiej ich przekonać?
Większość naszych inwestycji budujemy w miastach średniej wielkości, dlatego dobrze znamy potrzeby lokalnych przedsiębiorców, z którym współpracujemy od wielu lat. Bardzo często istnieje wśród nich wiele mitów na temat funkcjonowania centrum handlowego i współpracy np. z deweloperem lub siecią franczyzową. Dlatego też od kilku miesięcy, w miastach gdzie prowadzimy inwestycje, realizujemy program biznesowo-informacyjny Progress dla Biznesu. W ramach spotkań z lokalnymi przedsiębiorcami przedstawiamy im zasady potencjalnej współpracy, organizujemy spotkania z sieciami handlowymi, urzędami pracy czy instytucjami finansowych. Już po kilku takich konferencjach widać, że wiele osób chciałoby otworzyć własną działalność w centrum handlowym, ale wiele z nich nie wie jaki rodzaj biznesu mogliby prowadzić.
Więcej informacji z rynku nieruchomości komercyjnych można znaleźć na portalu lokalnabiznes.pl
rozmawiał (dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...