Ekspansja i rozbudowa
Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla zagranicznych marek. Te, które już są obecne rozbudowują swoje sklepy - mówi Anna Wysocka, dyrektor w Jones Lang LaSalle.
Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu centrów handlowych w Polsce osiągnął 226 m2 na 1 tys. mieszkańców, czyli powyżej średniej europejskiej (191 m2), ale poniżej średniej dla krajów zachodnioeuropejskich (255 m2). Deweloperzy mogą podwyższyć tego wskaźniki dzięki swojej aktywności w małych miastach.
Widzimy utrzymujące się zainteresowanie deweloperów i najemców projektami w mniejszych miastach. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach – 37 proc. powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na miasta poniżej 200 tys. mieszkańców. Niemniej jednak, największe rynki również pozostają bardzo aktywne – 44 proc. przyszłej podaży powstaje w głównych aglomeracjach kraju. Pozostała część uzupełni zasoby miast w przedziale 200-400 tys. mieszkańców.
Czy Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla nowych sieci handlowych?
W ostatnim czasie pojawiło się kilka marek odzieżowych, m.in. hiszpańska sieć Inside, Olimp Live & Fight ze Stanów Zjednoczonych oraz włoska marka Gattinoni Roma. Na naszym rynku debiutują również nowe sieci fitness - brytyjska CityFit oraz szwedzka Fitness24Seven. Obecne już w Polsce sieci także szukają możliwości ekspansji. Niektóre z nich powiększają sklepy, np. Carry, Zara, Reserved, a także CCC i Rossmann, a inne rozbudowują swoje portfolio wprowadzając nowe marki. Po sukcesie marki Sinsay, grupa LPP szykuje debiut dwóch kolejnych konceptów z branży odzieżowej i wyposażenia wnętrz. Z kolei modowa marka Kiabi z grupy Auchan niebawem otworzy swój pierwszy sklep w Warszawie. Należy jednak zauważyć, że najemcy swoją uwagę skupiają głównie na już działających obiektach wiodących, a także na centrach będących w fazie rozbudowy z niezbyt odległym terminem realizacji.
rozmawiał (dw)
Aktualności z rynku nieruchomości znajdziesz także na portalu LokalnaBiznes.pl
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


