Stokrotki się chwieją

Zamiast otwierać nowe sklepy, firma notuje zamknięcia. Zarząd uspokaja, że to przejściowa korekta.
Kiedy w kwietniu zarząd Stokrotki deklarował plany rozwoju w oparciu o franczyzę, sieć liczyła W 213 supermarketów własnych i jeden franczyzowy. Zaprezentowane wówczas plany dotyczyły wzrost tych liczb odpowiednio do 627 i 71 do końca 2016. Wprawdzie to odległa perspektywa, a od startu franczyzowego projektu minął dopiero kwartał, ale na razie sieć zamiast rosnąć, kurczy się. W pierwszych trzech miesiącach roku zniknęło z rynku siedem Stokrotek.
Zarząd tłumaczy, że zamknięcia wynikają po części z przejęcia spółek Maro-Market i Społem Tychy. Nie wszystkie spełniły wymagania powierzchniowe nowych formatów Stokrotek, które otwierane są w formie supermarketów (powyżej 400 m2) i marketów (200-400 m2). Prezes sieci, Dariusz Kalinowski, uspokaja, że ofensywę w postaci licznych otwarć zobaczymy w Stokrotce w drugiej połowie roku.
- Zainteresowanie naszą ofertą jest, ale proces wdrażania takiej franczyzowej placówki do sieci może trwać nawet kilka miesięcy – mówi na łamach „Wiadomości Handlowych”.
Przyznaje jednocześnie, że w spółce działa w tej chwili tylko siedmiu przedstawicieli regionalnych, których zadaniem jest pozyskiwanie franczyzobiorców spośród właścicieli istniejących sklepów. Wydaje się to skromną liczbą, biorąc pod uwagę plany Stokrotki.
Ponadto niepokojące mogą wydawać się wyniki spółki. W pierwszym kwartale przychody Stokrotki spadły o 3 proc., a zysk całej grupy kapitałowej Emperia (do której należy sieć) aż o 76 proc. Zarząd tłumaczy spadki przesunięciem świąt wielkanocnych i remodellingiem sklepów, który nie tylko jest procesem kosztownym, ale dodatkowo też wymaga zamknięcia placówki na czas remontu. Jako pozytyw właściciele Stokrotki wskazują, że sieć poprawiła marżę brutto o 4 proc. i zainwestowała 3 razy więcej środków, niż w pierwszym kwartale 2013 roku. I utrzymują, że jeszcze w tym roku uda im się otworzyć 10 franczyzowych sklepów.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Żabka
Sklepy typu convenience

New York Pizza Department
Pizzerie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...