Bez licencji ryzykownie
Metrohouse nie narzeka na brak zgłoszeń od potencjalnych franczyzobiorców. To efekt zniesienia licencji na zawód pośrednika.
Pod logo Metrohouse działa blisko 100 biur nieruchomości, z którymi współpracuje ponad 800 agentów oraz doradców z całej Polski. Oferta Metrohouse obejmuje pośrednictwo w sprzedaży, kupnie oraz wynajmie nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. W skład grupy wchodzi również dział kredytowy. W ostatnim półroczu firma podpisała 18 umów franczyzowych. Od początku roku pośrednicy musieli odnaleźć się w nowej rzeczywistości, ponieważ została zniesiona licencja pośrednika. Aby wykonywać ten zawód wystarczy wykupić ubezpieczenie OC.
- Ubezpieczeniem OC pośrednika nieruchomości jest objęta odpowiedzialność cywilna w obrocie nieruchomościami za szkody wyrządzone w następstwie działania lub zaniechania ubezpieczonego, w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej, w związku z wykonywaniem czynności pośrednictwa - wyjaśnia Piotr Jarosz, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej w Metrohouse. - W przypadku gdy pośrednik wykonuje czynności pośrednictwa przy pomocy innych osób, działających pod jego nadzorem, ubezpieczeniem OC jest objęta również odpowiedzialność cywilna tego pośrednika za szkody wyrządzone działaniem lub zaniechaniem tych osób. Minimalną sumę gwarancyjną ubezpieczenia wynosi 25 tys. euro w odniesieniu do jednego zdarzenia i wszystkich zdarzeń w okresie ubezpieczenia. Wysokość kwoty ubezpieczenia zależy m.in. od wielkości firmy i sumy ubezpieczenia i wynosi już od kilkuset złotych.
- Samodzielne rozpoczęcie działalności w branży obrotu nieruchomościami może być ryzykowne. Bez odpowiedniego wprowadzenia w meandry mechanizmów funkcjonowania rynku nie ma mowy o skutecznym działaniu. Oczywiście także lokalne biura działające w pojedynkę osiągają sukcesy, dzieje się to jednak większym nakładem sił i środków, w rezultacie nauki na własnych błędach. W prowadzonych przez nas rozmowach, niezależnie od dotychczasowej ścieżki biznesowej kandydata na franczyzobiorcę, dokonujemy szczegółowej analizy lokalnego rynku nieruchomości i na podstawie danych opracowujemy biznesplan - mówi Piotr Jarosz.
Franczyzodawca oferuje swoim partnerom dostęp do bazy nieruchomości i klientów w Polsce. Poza tym oferty, oprócz własnego poartalu trafiają także na inne branżowe serwusy, takie jak gratka, domiporta, oferty.net.Przedsiębiorca zainteresowany współpracą przechodzi praktyki w jednym z biur Metrohouse. Następnie otrzymuje opracowane przez radców prawnych wzory umów pośrednictwa, dostęp do systemu CRM do obsługi biura. Daje on możliwość kontrolowania pracy biura z każdego miejsca, nadzorowania swojego budżetu, wystawiania faktur dla klientów i zamawiania materiałów marketingowych. Franczyzobiorca może uzyskać dodatkowe dochody dzięki pośrednictwie w udzielaniu kredytów hipotecznych, ponieważ Metrohouse posiada umowy z większością banków.
Więcej informacji z rynku nieruchomość można znaleźć na portalu LokalnaBiznes.pl
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


