500 franczyzobiorców w planach

Ekspansja, inwestycje, nowy koncept - franczyzodawca Intermarché i Bricomarché zdradził strategię na najbliższe lata.
- Polska to najważniejszy kierunek rozwoju w Europie – zapewniali podczas konferencji prasowej przedstawiciele Grupy Muszkieterów.
Deklaracje znajdują potwierdzenie w liczbach. W ciągu najbliższych pięciu lat Muszkieterowie zamierzają zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych. Dziś wynoszą one blisko 5 mld zł i są generowane przez 205 supermarketów Intermarché i 95 Bricomarché. Do końca dekady liczba sklepów ma powiększyć się o 500 placówek, które mają powstać w centrum i na wschodzie Polski, czyli tam, gdzie sieć do tej pory miała najmniej sklepów.
- Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a „Polska CAP 2020” stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. - Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród’. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej jednak, zgodnie z naszą strategią, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję.
W ekspansji ma pomóc wprowadzenie nowego konceptu sklepów. Jego szczegóły na razie zostaną wyjawione tylko obecnym franczyzobiorcom – oficjalnie Muszkieterowie zaprezentują go dopiero jesienią. Jeszcze w tym roku sieci Intermarché i Bricomarché mają powiększyć się odpowiednio o 20 i 10 sklepów. - Jest to jednak plan minimum. Wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault.
Zgodnie z planem punkty Intermarché mają zagościć m.in. w takich miastach jak Toruń, Łódź i Gdańsk. Szyld Bricomarché zawita zaś do Skierniewic, Hrubieszowa oraz Starogardu Gdańskiego. Cały czas kontynuowany jest też rozwój stacji paliw francuskiej marki. Obecnie działa ich w Polsce 47, a do końca roku ma być o 9 więcej.
W 2013 roku obroty w sieci Intermarché wzrosły o blisko 5 proc. i sięgnęły 3,9 mld zł. Wzrost w Bricomarché był jeszcze wyższy – sięgnął 10,4 proc., a sieć zanotowała przychody na poziomie 980 mln zł. Była to zasługa nowych otwarć. Placówki porównywalne utrzymały obroty podobne tym z 2012 roku.
- Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata – zaznacza Patrick Renault.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową 4F i Outhorn

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...