Pomysł dla multibankiera

Partnerzy Banku BPH mają zgodę na prowadzenie placówek innych banków.
BPH to jeden z tych banków, w których franczyza stanowi ważny czynnik rozwoju sieci. Rok 2013 zaczynał ze 128 placówkami partnerskimi, dziś ma ich 164. Oznacza to, że powrócił do poziomu notowanego przed kryzysem, w trakcie którego liczebność sieci zostałą znacznie ograniczona. Plany na ten rok zakładają kolejne otwarcia – liczba punktów franczyzowych ma wzrosnąć do 190.
- Oprócz placówek partnerskich w ramach sieci Banku BPH działa ponad 270 punktów własnych. Jeśli chodzi o wzrost liczby placówek, stawiamy głównie na franczyzę – deklaruje Jacek Marchewka, dyrektor Departamentu Zarządzania Sieciami Pośrednimi Banku BPH.
Potencjalnych franczyzobiorców ma zachęcić fakt, że otwierając placówkę Banku BPH zachowują prawo do jednoczesnego prowadzenia biznesu pod szyldem innego banku. Oczywiście z zastrzeżeniem, że w punkcie oznaczonym logo BPH sprzedawane będą produkty finansowe tylko tej jednej marki.
- Nasza współpraca opiera się na zaufaniu i równym traktowaniu wszystkich partnerów, dlatego nie wymagamy wyłączności. Takie podejście zapewnia przejrzystość i nie generuje, naszym zdaniem, zbędnej potrzeby prowadzenia kilku działalności gospodarczych przez podmiot z nami współpracujący - przyznaje Jacek Marchewka. - Zdajemy sobie sprawę z występującego z tego tytułu ryzyka, ale bank dysponuje odpowiednimi narzędziami monitoringu i prowadzi badania jakościowe.
Placówki partnerskie będą pojawiać się przede wszystkim w mniejszych miastach i w poszczególnych dzielnicach dużych miast. W kilku przypadkach bank zdecydował się zamienić oddział własny na placówkę partnerską.
- W takich przypadkach poszukujemy partnerów zainteresowanych otwarciem placówki w tej samej miejscowości lub dzielnicy, niekoniecznie w tym samym lokalu, w którym wcześniej działał nasz oddział – tłumaczy Jacek Marchewka.
Inwestycja we własny biznes spod znaku BPH wymaga wkładu na poziomie ok. 30 tys. zł. Kwota potrzebna jest do zakupu niezbędnego sprzętu i mebli. W biznes planie trzeba jeszcze doliczyć wydatki na remont lokalu.
- Zazwyczaj inwestycja zwraca się między 6. a 12. miesiącem od uruchomienia biznesu – szacuje Jacek Marchewka. – Rekordowa placówka osiągnęła zwrot już po miesiącu. I to przy kwocie inwestycji na poziomie 120 tys . zł.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej