Człowiek orkiestra

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jest przedsiębiorcą od 15 lat. Niemal od początku działa w branży finansowej. Prowadził biura pośrednictwa finansowego, zajmował się sprzedażą ratalną, sprzedażą kart etc. Obecnie prowadzi placówki partnerskie dwóch banków oraz dwie własne placówki brokerskie. W sumie zarządza ośmioma punktami. Jest jednym z 24 partnerów Meritum Banku, którzy prowadzą więcej niż jedną placówkę. Maciej Kopij ma ich trzy: w Malborku, Sztumie i Kwidzynie.

Meritum Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który zrezygnował z kosztownej budowy sieci własnych oddziałów i postawił na sieć partnerską, jako główny kanał dystrybucji. Swoich partnerów bank pozyskuje między innymi spośród pośredników finansowych, którzy oferują jego produkty. Do Meritum przystępują też właściciele małych sieci z tej branży oraz partnerzy banków.

Na pytanie, skąd pomysł na prowadzenie placówki partnerskiej Meritum Banku, Maciej Kopij odpowiada: –  To dzięki jednemu z menedżerów, z którym znamy się od lat – wyjaśnia. – Kiedy zaczęli budować sieć Meritum, zadzwonił do mnie z propozycją, a ja się zdecydowałem. Bankowość to dziedzina, w której bardzo ważne są relacje i zaufanie do człowieka – dodaje. 

Nie bez znaczenia okazały się również reguły, którymi rządzi się Meritum Bank. Dzięki brakowi zakazu konkurencji Maciej Kopij nie musiał z niczego rezygnować czy zamykać dotychczas prowadzonych placówek. – Jesteśmy jedną z nielicznych instytucji finansowych, które nie ograniczają swoich partnerów zakazem konkurencji. Wiążemy się z osobami, którzy wiedzą, po co zakładają biznes i naprawdę chcą zarabiać pieniądze. Ograniczanie takich ludzi nie ma sensu. Takie podejście się sprawdza. Potwierdzają to kolejne firmy, z którymi nawiązujemy współpracę oraz nowi franczyzobiorcy – wyjaśnia Jacek Biskup, dyrektor departamentu zarządzania siecią partnerską Meritum Banku.

Filozofią Meritum Banku jest budowanie sieci, w której sprzedaż generowana jest przez przedsiębiorczych ludzi, działających we własnym dobrze pojętym interesie. Meritum szuka ludzi, którzy nie tylko chcą zarabiać pieniądze, ale i mają do tego predyspozycje – deklaruje centrala banku. Na pytanie o przymioty idealnego franczyzobiorcy, Jacek Biskup odpowiada, że to człowiek, który wierzy w siebie i wobec siebie ma największe oczekiwania. To także osoba, która zamiast szukać winnych niepowodzenia, szuka wyjścia z trudnej sytuacji. Wszystkie te warunki zdaniem Jacka Biskupa z naddatkiem spełnia Maciej Kopij.

On sam mówi, że przede wszystkim łatwo dostosowuje się do zmian w otoczeniu rynkowym. – Decyzje podejmuję szybko i niezależnie, naturalnie po konsultacjach z żoną – deklaruje z uśmiechem. Kopij twierdzi, że biznes bankowy nie należy dziś do najłatwiejszych. – Rynek jest znacznie bardziej wymagający niż kilka lat temu, kiedy klienci sami przychodzili do placówek. Dzisiaj rzeczywistość premiuje doświadczenie i przedsiębiorczość –  dodaje.

Maciej Kopij należy do Rady Partnerów Meritum Banku, która reprezentuje interesy franczyzobiorców sieci w relacjach z bankiem. Za pośrednictwem rady partnerzy Meritum wnoszą swoje uwagi i propozycje. Często zdarza się, że są one wdrażane w całej sieci – także w placówkach własnych banku. Takie zmiany dotyczyły między innymi systemu IT oraz produktów, choćby Biznes Pożyczki dla rolników.

Swoją prywatną siecią ośmiu placówek Maciej Kopij zarządza wspólnie z żoną. We wszystkich jego punktach funkcjonuje system monitoringu, wszystkimi placówkami może zarządzać zdalnie, jednak – jak mówi – najlepsza technologia nie zastąpi wizyty właściciela w placówce. – Pańskie oko konia tuczy – kwituje.  Zapowiada, że w biznesie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa, ale o szczegółach nie chce mówić. Mimo napiętego kalendarza Kopij znajduje czas na sportowe pasje: kajakarstwo i bieganie. Należy do drużyny Meritum – wytrawnych maratończyków, którzy startują w biegach z logo banku. Kopij będąc partnerem Meritum przebiegł swój pierwszy maraton i zdobył pierwsze medale Mistrzostw Polski w kategorii Masters.
(emka)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €