Jeśli fast food, to w galerii

Restauracje typu fast food rządzą w galeriach handlowych. Prym wiedzie McDonald’s.
Logo Złotych Łuków można znaleść już w 332 lokalizacjach w Polsce. Większość restauracji (203) należy do franczyzobiorców, a właściwie multibiorców. Okazuje się bowiem, że na jednego przedsiębiorcę przypada średnio 3,5 restauracji. To sprawdzony sposób budowania sieci w oparciu o partnerów, którzy już się sprawdzili.
– Franczyza McDonald’s wiąże się z przejęciem już istniejącej restauracji, prowadzonej obecnie przez centralę. Udzielamy franczyzy nowym franczyzobiorcom wyłącznie na już działające lokale – mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. franczyzy McDonald’s Polska.
Dwie ostatnio otwarte restauracje znajdują się w centrach handlowych: w Sieradzu w Galerii S oraz w największym centrum handlowo-rozrywkowe w aglomeracji kalisko-ostrowskiej - Galerii Amber w Kaliszu. W każdej z nich zatrudnienie znalazło po ok. 40 pracowników. Co czwarta część załogi zajmują stanowiska menedżerów. - Centra handlowe, sąsiedztwo hipermarketów to dla McDonald’s jeden z ważniejszych obszarów rozwoju sieci w Polsce – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Całkowita inwestycja w biznes wynosi od 2,3 do 3,8 miliona złotych, z czego franczyzobiorca płaci 40 proc. z własnych środków, resztę finansuje z kredytu bankowego. Od każdego z kandydatów wymagane są środki własne w kwocie min. 1,2 miliona zł. Ponadto partner co miesiąc odprowadza 5 proc. obrotów z tytułu opłaty bieżącej i 4,4 proc. na cele marketingowe. W zamian franczyzobiorca otrzymuje prawo do korzystania z obiektu restauracji, która formalnie należy do centrali. Ma również dostęp do sprawdzonych źródeł zaopatrzenia podlegających stałej kontroli jakości oraz dostęp do sieci firm serwisowych i innych usługodawców. Z kolei po stronie franczyzobiorcy leży obowiązek przestrzegania ustalonych receptur, stosowania określonego wyposażenia, urządzeń reklamowych, dekoracji wnętrza i umeblowania.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...