Zamiast otwarć - przeprowadzka

Charley’s Philly Steaks zmienia swoją jedyną lokalizację. Nowych restauracji wciąż brak.
Plany podboju polskiego rynku gastronomicznego franczyzodawca Charley’s Philly Steaks będzie musiał odłożyć na później. Sieć restauracji serwujących gorące kanapki z wołowiną pojawiła się w Polsce wiosną ubiegłego roku, otwierając punkt w warszawskim centrum handlowym Blue City. Firma Neelam, która sprowadziła markę do kraju, wcześniej z powodzeniem rozkręciła ja w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Najwyraźniej jednak bliskowschodnie doświadczenie nie za bardzo przydało się w europejskich realiach.
Z zapowiadanych czterech otwarć udało się zrealizować de facto tylko jedno. Firma niedawno pochwaliła się planami uruchomienia placówki w centrum handlowym Atrium Targówek. Jak jednak przyznają jej przedstawiciele, nie jest to w istocie nowe otwarcie, a przeprowadzka.
- W Blue City trwa obecnie remont food courtu. Lokalizacja nie spełnia naszych oczekiwań i dlatego postanowiliśmy przenieść ją w inne miejsce – mówi Adam Borowik, odpowiedzialny za rozwój sieci w Polsce.
Amerykańska marka pojawi się w nowym miejscu, ale w dotychczasowym punkcie już jej nie zobaczymy. Z czego wynikają trudności sieci w znalezieniu franczyzobiorców? Prawdopodobnie największą barierą są koszty uruchomienia restauracji w połączeniu z dość niską rozpoznawalnością marki. Franczyzodawcy CPS szacują, że całkowity minimalny koszt inwestycji w ich punkt wynosi 180 tys. zł. To więcej, niż w przypadku takich marek, jak Sphinx czy Telepizza. Do tego dochodzi fakt, że preferowane lokalizacje na punkt z kanapkami powinny znajdować się w food courtach galerii handlowych. A to dodatkowo podnosi wymagania finansowe. Czas pokaże, czy steki Charley’a znajdą w Polsce szersze grono miłośników. Na razie, dopóki nie ruszy punkt na Targówku, de facto nad Wisłą ich nie ma.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...