Grycan zmrozi Chiny

Do tej pory właściciel lodziarni nie oferował franczyzy. Może się to zmienić po ekspansji na rynki zagraniczne.
Zbigniew Grycan produkcją lodów zajmuje się od ponad 30 lat. Najpierw założył markę Zielona Budka, a po jej sprzedaży zajął się rozwojem lokali pod własnym nazwiskiem. Firma zatrudnia 1,3 tys. pracowników, ale nadal uchodzi za rodzinny biznes, który prowadzi wspólnie z żoną Elżbietą i córką Małgorzatą. – Mamy 123 lodziarnie. W tym tygodniu, po otwarciu nowego lokalu w Siedlcach, będą już 124. Są jeszcze co prawda białe plamy na mapie naszych lokalizacji, ale systematycznie je uzupełniamy, tak stanie się m.in. w Olsztynie. Jesteśmy dużą firmą, mimo to nie staliśmy się korporacją – zapewniał na konferencji prasowej Zbigniew Grycan.
Wszystko zostaje w rodzinie
Grycan Lody od Pokoleń nie rozwija w Polsce sieci w oparciu o franczyzę. Firma znana jest jako żywa tradycja rodziny cukierników i nie chce zatracić swojego charakteru udostępniając markę franczyzobiorcom. Głowa rodziny i biznesu stwierdziła, że nie potrzebuje tworzyć oferty franczyzowej dla dalszego rozwoju sieci w naszym kraju. Nie oznacza to jednak, że firma w ogóle nie podzieli się know-how. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan Lody od Pokoleń, zdradza, że firma ma już gotowy model franczyzy dla zagranicznych partnerów. – Nawiązaliśmy współpracę z firmą Edeka, właścicielem sieci ponad czterech tysięcy sklepów w Niemczech. Weszliśmy na rynek sprzedaży detalicznej, następnym krokiem będą otwarcia lodziarni pod szyldem Grycan - planuje dyrektor generalny.
Nasi zachodni sąsiedzi nie są jedynym celem Grycana. Obiecująco zapowiada się współpraca z partnerem z Chin. – Będziemy działać wspólnie z firmą, w której zarządzie jest Polak. Ich przedstawiciel zakończył wstępne rozmowy z nami zdaniem „dziękuję w imieniu własnym i stu milionów Chińczyków” – mówi Marcin Snopkowski. Właśnie taka liczba mieszkańców Państwa Środka ma okazję spróbować lodów Grycan w jednej z tamtejszych sieci handlowych.
Zbigniew Grycan był też pytany o wschodni kierunek rozwoju. – Znamy Rosję. Rynek jest tam bardzo hermetyczny, poza tym eksport lodów blokują skutecznie bariery celne – wyjaśnia założyciel Grycan Lody od Pokoleń. – Nawet kiedy pan Putin był jeszcze "zdrowy", nie jadł naszych lodów – dodał żartując.
Lodziarnio-kawiarnie
Formuła lokali Grycanów ewoluowała w stronę kawiarni. Lodziarnie działają przez cały rok, w sezonie jesienno-zimowym klienci przychodzą po koktajle owocowe, gorącą czekoladę, rurki z bitą śmietaną i przede wszystkim kawę. – Kiedy byliśmy na targach w Mediolanie znajomy Włoch polecił nam miejscową, niedużą i także rodzinną firmę zajmującą się produkcją kawy. Mieli bardzo dobrą arabicę i robustę. Teraz wypalają ją specjalnie dla nas i realizują dostawy co dwa miesiące – wyjaśnił Zbigniew Grycan.
(mbw)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...