Elastyczne standardy

Restauracje McDonald’s powstają nie tylko w galeriach i przy ulicach. Wśród lokalizacji znajduje się także samolot, statek i pustynia...
Pierwsza restauracja McDonald's została założona w 1940 roku w Kalifornii w USA przez braci Richarda i Maurice’a McDonaldów. 13 lat później rozpoczęto sprzedaż licencji franczyzowej, a w 1992 roku ruszyła pierwsza sieciowa restauracja w Polsce. Do tej pory nad Wisła powstało 331 fast foodów, w tym 199 prowadzą franczyzobiorcy. Często są to multibiorcy zarządzający trzema, czterema lokalami. Wyszukiwaniem miejsc na nowe restauracje i ich budową zajmuje się wyłącznie McDonald's. Franczyzodawca kupuje, najmuje bądź dzierżawi nieruchomości oraz inwestuje w budowę nowego lub adaptację istniejącego lokalu. Franczyzobiorca jest wyłącznie operatorem restauracji McDonald’s.
W Polsce restauracje otwierane są w centrach handlowych, centrach miast, przy drogach wylotowych oraz przy autostradach. Jednak w innych krajach standardy dotyczące doboru lokalizacji dostosowane są do architektury danego miasta i kraju. I tak na przykład w nowozelandzkiej miejscowości Taupo lokal znajduje się w starym, uziemionym samolocie. Natomiast bar w Las Vegas mieni się kolorowymi neonami, które wpisują się w nowoczesną architekturę światowej stolicy hazardu. Inaczej restauracja została zaaranżowana w jednym z bardziej znanych mediolańskich zabytków - w Galerii Vittorio Emanuele II. W tym przypadku nie było mowy o neonach, bo nie pozwalał na to charakter powstałego 150 lat temu pasażu handlowego.
Z kolei w egipskim Asuanie lokal znajduje się nad samym Nilem, a w St. Louise na statku przycumowanym do brzegu rzeki Mississippi. W Chinach BigMaca można kupić nawet w małej budce, a w Irlandii w budynku przypominającym tradycyjną karczmę. Złote Łuki powstały również na izraelskiej pustyni Negew. W Nowym Meksyku, w Roswell, miejscowości znanej z lądowania UFO, lokal działa w obiekcie przypominającym statek kosmiczny.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej