Orzeł prawie ekologiczny

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Stało się – w tym roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Gospodarki, które kładzie kres działalności stacji nieposiadających odpowiednio zabezpieczonych zbiorników na paliwo. Zarówno operatorzy sieci, jak i prywatni właściciele, mieli jednak wiele czasu, by się do zmian przygotować. O konieczności wprowadzenia nowych regulacji środowiskowych mówiło się już od blisko dwóch dekad.
- Zdecydowana większość stacji paliw własnych sieci Orlen odpowiada wymaganiom technicznym nowego rozporządzenia. Natomiast obiekty nierentowne lub w złym stanie technicznym, w przypadku których koszty modernizacji przewyższałyby stopę zwrotu zainwestowanego kapitału, są systematycznie wycofywane z sieci – mówił w 2012 Arkadiusz Ciesielski, rzecznik prasowy PKN Orlen.

Dziś wiadomo, że koncernowi nie udało się zmodernizować wszystkich placówek. Zamkniętych zostało 75 spośród 1780 działających w całym kraju.
- Pragniemy jednak poinformować, iż nie ubyło nam partnerów prowadzących obiekty na zasadach franczyzy z powodu nie spełnienia wymagań technicznych wskazanych w nowym rozporządzeniu – zaznaczają przedstawiciele spółki.

Wyjaśniają, że w wielu przypadkach modernizacja stacji nie była możliwa ze względu na sprzeczność z planem zagospodarowania przestrzennego. W takich lokalizacjach stacje były zamykane, ale koncern zapowiada, że do nich powróci. Niewykluczone, że przy pomocy partnerów franczyzowych.

Franczyzobiorcy za dostosowanie stacji do tych wymogów zapłacili z własnej kieszeni. Koszty modernizacji sięgały kwoty rzędu 100 tys. zł, co dla wielu było poważnym obciążeniem finansowym.

(gum)

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €