Z emigracji do franczyzy

Paweł Majewski, franczyzobiorca multiagencji CUK, wrócił do kraju w 2009 roku, żeby założyć własną firmę. Pomogła mu w tym dotacja z urzędu pracy.
Paweł Majewski przez kilka lat pracował w branży metalowej w Szwecji. Mimo dobrych warunków pracy podjął decyzję o powrocie do kraju, gdzie mógł realizować się zawodowo. Początki po powrocie były trudne, ponieważ skończyło się na rejestracji jako bezrobotny w urzędzie pracy. Właściwie nie skończyło, tylko zaczęło, bo dzięki temu możliwe było uzyskanie dotacji na własną działalność.
- Będąc już w Polsce zacząłem szukać pracy, jednocześnie nie wykluczając samozatrudnienia, bo wiedziałem, że kilku moich znajomych prowadziło z powodzeniem własny biznes. Pomyślałem, że skoro im się udało, to może warto iść tą drogą. Poza tym zawsze ceniłem sobie niezależność. W posiadaniu własnej firmy podoba mi się, że sam stawiam sobie cele, nie są mi one narzucane z góry. W 2009 roku CUK był na początku rozwoju sieci franczyzowej, a jako firma z województwa kujawsko-pomorskiego, czyli z moich stron, była już rozpoznawalna w okolicznych miejscowościach. W ten sposób narodził się pomysł, by nawiązać współpracę właśnie CUK - wspomina przedsiębiorca.
- Na uruchomienie biznesu miałem swoje niewielkie środki, ale skorzystałem także z dofinansowania w Urzędzie Pracy, który prowadził wówczas program wsparcia dla osób planujących start działalności gospodarczej. W ramach urzędowej pomocy otrzymałem ok. 18 tys. zł, co wystarczyło na pełne wyposażenie biura. Własne środki pozostawiłem jako zabezpieczenie pierwszych kilku miesięcy, bo na zwrot z inwestycji trzeba przeważnie trochę poczekać. Te pieniądze pozwoliły mi także na dalszy rozwój - mówi Paweł Majewski.
Zanim przedsiębiorca zdecydował się na współpracę z CUK nie miał doświadczenia w branży ubezpieczeniowej. Po pewnym czasie poczuł się jednak na tyle pewnie, że zdecydowała się na uruchomienie drugiego punktu.
- Dziś zatrudniam 2 osoby, prowadzę też 2 placówki – w Radziejowie i Kruszwicy. Niebawem pojawi się trzeci pracownik, jednocześnie przygotowuję się do marcowego startu kolejnego punktu, tym razem w Osięcinach. Przykład mojej działalności pokazuje, że odpowiedni system szkoleń i zaangażowanie wystarczy, aby wszechstronnie przygotować się do prowadzenia biznesu. Bo trzeba pamiętać, że ubezpieczeniowa merytoryka to jedno, ale nie wolno też zapominać o kwestiach zarządzania firmą. W sieci franczyzowej jest to oczywiście ułatwione. Myślę, że system szkoleniowy jest najmocniejszym atutem firmy CUK, Pierwsze dni oczywiście były trudne i stresujące, ale tak jest w każdej nowej pracy. Tym bardziej, gdy trzeba samodzielnie obsługiwać klientów, ponieważ początkowo wszystkim zajmował się sam.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej