Mapa kurczy się
BZ WBK chce pozyskać w tym roku 15 partnerów. Jednak ze względu na wyłączność terytorialną coraz trudniej o dobrą lokalizację.
Bank Zachodni WBK jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby placówek, których w całym kraju posiada 948, w tym 115 partnerskich. – Nasza sieć jest już obecna w większości polskich miast. To powoduje, że trudniej znaleźć odpowiednie miejsce na kolejny punkt. Każda placówka ma określoną wyłączność terytorialną. Dbamy o to, by nie wchodziły sobie w drogę. W tym roku wytypowaliśmy ok. 70 lokalizacji. Spośród nich wybierzemy ok. 15 miejscowości, które najlepiej rokują pod względem rozwoju – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK.
Politykę rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK w 2014 roku będzie realizować Anna Gniatkowska, która w październiku ubiegłego roku objęła stanowisko dyrektora Biura Rozwoju Sieci Partnerskiej. Jak twierdzi, w pracy skupi się na działaniach, które będą stale podnosić jakość funkcjonowania placówek licencyjnych. – Obecnie sieć partnerska liczy 115 punktów. Mamy na uwadze jej dalszy rozwój terytorialny, ale aktualnie najbardziej zależy nam na utrzymaniu wzrostów sprzedaży, generowanych regularnie od dwóch lat – mówi menedżer.
Dyrektor rozwoju placówek partnerskich BZ WBK wylicza: sprzedaż kredytów gotówkowych w 2013 roku wzrosła o 60 proc., kredytów dla firm o 90 proc. natomiast sprzedaż kont o 50 proc. Dane odnoszą się do 2012 roku. Najwyższa faktura sprzedażowa w ubiegłym roku wyniosła kilkadziesiąt tys. zł.
– Prowadzenie placówki partnerskiej naszego banku to nie tylko prestiż, to przede wszystkim praca wymagająca 100 proc. zaangażowania oraz świadomość na czym polega prowadzenie własnego biznesu – mówi Anna Gniatkowska. Wśród partnerów BZ WBK jest czterech byłych pracowników banku i ok. 35 osób z doświadczeniem w bankowości. W ciągu roku bank prowadzi rozmowy z ok. 200 osobami zainteresowanymi otwarciem placówki i poddaje ocenie ponad 50 lokalizacji. Koszt inwestycji w placówkę BZ WBK wynosi 25 tys. zł. Placówki licencyjne BZ WBK powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.
(mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


