Mapa kurczy się

BZ WBK chce pozyskać w tym roku 15 partnerów. Jednak ze względu na wyłączność terytorialną coraz trudniej o dobrą lokalizację.
Bank Zachodni WBK jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby placówek, których w całym kraju posiada 948, w tym 115 partnerskich. – Nasza sieć jest już obecna w większości polskich miast. To powoduje, że trudniej znaleźć odpowiednie miejsce na kolejny punkt. Każda placówka ma określoną wyłączność terytorialną. Dbamy o to, by nie wchodziły sobie w drogę. W tym roku wytypowaliśmy ok. 70 lokalizacji. Spośród nich wybierzemy ok. 15 miejscowości, które najlepiej rokują pod względem rozwoju – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK.
Politykę rozwoju sieci partnerskiej BZ WBK w 2014 roku będzie realizować Anna Gniatkowska, która w październiku ubiegłego roku objęła stanowisko dyrektora Biura Rozwoju Sieci Partnerskiej. Jak twierdzi, w pracy skupi się na działaniach, które będą stale podnosić jakość funkcjonowania placówek licencyjnych. – Obecnie sieć partnerska liczy 115 punktów. Mamy na uwadze jej dalszy rozwój terytorialny, ale aktualnie najbardziej zależy nam na utrzymaniu wzrostów sprzedaży, generowanych regularnie od dwóch lat – mówi menedżer.
Dyrektor rozwoju placówek partnerskich BZ WBK wylicza: sprzedaż kredytów gotówkowych w 2013 roku wzrosła o 60 proc., kredytów dla firm o 90 proc. natomiast sprzedaż kont o 50 proc. Dane odnoszą się do 2012 roku. Najwyższa faktura sprzedażowa w ubiegłym roku wyniosła kilkadziesiąt tys. zł.
– Prowadzenie placówki partnerskiej naszego banku to nie tylko prestiż, to przede wszystkim praca wymagająca 100 proc. zaangażowania oraz świadomość na czym polega prowadzenie własnego biznesu – mówi Anna Gniatkowska. Wśród partnerów BZ WBK jest czterech byłych pracowników banku i ok. 35 osób z doświadczeniem w bankowości. W ciągu roku bank prowadzi rozmowy z ok. 200 osobami zainteresowanymi otwarciem placówki i poddaje ocenie ponad 50 lokalizacji. Koszt inwestycji w placówkę BZ WBK wynosi 25 tys. zł. Placówki licencyjne BZ WBK powstają w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.
(mk)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej